Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا طرح های عمرانی شهرداری براساس اولویت ها اجرا می شوند

رییس کمیسیون عمرانی شورای شهر همدان:
طرح های عمرانی شهرداری براساس اولویت ها اجرا می شوند

 

 

جلسه کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با حضور رییس و اعضای این کمیسیون و معتمدین مناطق کوی محمدیه ، دره مرادبیگ ، مزدقینه و کوی رضوان در راستای بررسی پروژه های عمرانی و مشکلات مناطق توانمندسازی برگزار شد.

 

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، رییس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورا در این جلسه با اشاره به محدودیت منابع مالی شهرداری اظهار کرد : علی رغم این موضوع سال گذشته براساس توان مدیریت شهری بخشی از اقدامات توانمندسازی در مناطق صورت گرفته و بخشی نیز در سال جاری انجام خواهد شد.

ابراهیم مولوی با بیان اینکه معتمدین مناطق توانمندسازی همکاری خوبی را با مدیریت شهری دارند به نقش موثر آنها در پیشبرد امور شهری اشاره کرد و افزود : پس از تصویب و ابلاغ بودجه 95 برنامه هایی در مناطق شروع کردیم که از جمله آنها بازدید از سطح شهر و اجرای پروژه های اولویت دار در جهت بهینه سازی است.

مولوی با اشاره به شروع بازدیدهای کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورا از منطقه دو گفت : در این بازدید پیاده راه سازی و جدولگذاری خیابان های نایب احمد، محمدیه، حکما و 15 فروردین در اولویت کاری منطقه قرار گرفت.

وی اضافه کرد : همچنین در راستای احداث پارک در منطقه مزدقینه فضایی در 21 هزار مترمربع در نظر گرفته شده که هم اکنون در حال تملک است و قراردادهای اولیه آن انجام شده که با صدور مجوز شورا در این زمینه با احاث این پارک از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کرده و در توسعه منطقه نیز تاثیرگذار است.

مولوی با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون با حضور معتمدین محلات اظهار کرد : هدف از تشکیل اینگونه جلسات اتخاذ راهکارهایی جهت رفع مشکلات مردم است و در این جلسات مطالبات و خواسته های معتمدین جهت محلات پس از تبادل نظر اولویت بندی شده و درخصوص آنها تصمیم گیری می شود تا بخشی از مشکلات را بتوان حل کرد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان به احداث پارک در چهار مناطق شهر اشاره کرد و گفت : ساخت و سازهای غیرمجازدر حاشیه ها یکی از آسیب های مناطق هستند که مدیریت شهری به تنهایی قادر به ساماندهی حاشیه ها نیست و در این راستا نیازمند همکاری معتمدین است.

حمیدرضا طبی مسرور اضافه کرد : شهرداری همدان علیرغم کمبود منابع در مناطق اقدامات توانمندسازی را انجام داده و هم اکنون نیز در حال انجام است.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا هم گفت : با توجه به بودجه شهرداری ، تصمیم بر این گرفته شد که سال 95 فرهنگسراهای نیمه تمام و در حال تکمیل در اولویت قرار گیرند.

علی رضایی اضافه کرد : براساس پیش بینی بودجه در صو.رت تکمیل فرهنگسراها گام نخست بهره برداری از این پروژه هاست و گام بعدی از محل درآمد فرهنگسراها می توان فرهنگسراهای دیگر را آغاز کرد.

محمدرضا الیاسی عضو شورای اسلامی شهر همدان احداث پارک در مناطق چهارگانه را ضروری دانست و گفت : توسعه حمل و نقل عمومی در هر مکانی توسعه آن نقاط را به دنبال دارد براین اساس فضاهای حاشیه های شهر باید ساماندهی شده و توسعه فضای سبز داشته باشند.

الیاسی با تاکید بر تمرکز زدایی در ارائه خدمات عمومی و بهداشتی جهت توسعه شهری افزود : اگر از هم اکنون حاشیه های شهر به درستی مدیریت شوند در آینده از ساخت و سازهای غیرمجاز ، هزینه های هنگفت و اضافی جلوگیری می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مجید موسوی نیز بر اجرای پروژه های تاثیرگذار در چهار منطقه شهر تاکید کرد.

گفتنی است در ادامه جلسه معتمدین مناطق کوی محمدیه ، دره مرادبیگ ، مزدقینه و کوی رضوان به بیان مشکلات مناطق و محلات خود پرداختند.

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن