Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا بهسازی پیاده روهای حاشیه میدان مرکزی همدان باید بهسازی شود

رییس کمیسیون معماری شهرسازی شورای شهر همدان:
بهسازی پیاده روهای حاشیه میدان مرکزی همدان باید بهسازی شود

رییس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان بهسازی پیاده روهای حاشیه میدان امام خمینی (ره) را ضروری دانست.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، ابراهیم مولوی با بیان این مطلب افزود : با توجه به اهمیت تاریخی و شهرسازی میدان مرکزی شهر همدان همواره توجهات بسیاری متوجه این میدان بوده که از این رو شورا و شهرداری بر ساماندهی این مکان تاریخی تاکید داشته اند.

مولوی با بیان اینکه طرح های بسیاری در این میدان بصورت خفیف و اندک در سالیان گذشته اجرا شده که پاسخگوی نیازها بوده است، افزود : به همین منظور شورای چهارم بر آن شد تا طرحی را برای این میدان تاریخی و واجد ارزش ارائه داده و گامی در جهت خدمتگذاری به شهروندان و پیتخت تاریخ و تمدن ایران زمین بردارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بسیاری از بار ترافیکی میدان مرکزی شهر در ساعات اوج تردد خودروها و حضور شهروندان در این میدان شکل می گیرد و یکی از دلایل آن تردد شهروندان بالای خودروهاست که همین امر گره های ترافیکی زیادی را بوجود می آورد که می توان با بهسازی پیاده راها بخشی از مشکل را حل کرد.

مولوی با اشاره به اینکه عرض معابر حاشیه میدان امام خمینی (ره) 6 متر است، یادآور شد: در طول روز عواملی مانند ویترین های بیرون زده مغازه ها ، خیمه های سردرب مغازه ها ، وسایل دست فروشان ، توقف بی جای برخی از شهروندان و حتی گاهاً قرار دادن بارها در کنار معبر پیاده ها از عرض معابر می کاهد که از این رو با اجرای زیرساختها در راستای ساماندهی اقدام کرد.

وی اصلاح شبکه فاضلاب میدان امام (ره) را یکی از زمینه های همکاری در اجرای طرح برشمرد و گفت : این شبکه ها سالیان سال است که همچنان با مشکل روبرو بوده و نیاز به بازسازی و اصلاح دارد که هم اکنون نیز با مشکل دفع آبهای سطحی روبروست.

رییس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی ادامه داد : یکی از دیگر دلایل ایجاد ترافیک در بخش خیابان های شش  گانه میدان مرکزی شهر ازدحام تاکسی هایی است که در ورودی این معابر بصورت نامنظم پارک می کنند که ساماندهی ایستگاههای تاکسی نیز باید مدنظر قرار گیرد.

ابراهیم مولوی اضافه کرد : انتظار می رود اجرای کامل طرح ساماندهی میدان مرکزی شهر همدان با کاهش بار ترافیکی و زیباسازی بستر عبور و مرور عابرین پیاده بتوان گامی در جهت آسودگی خاطر شهروندان برداشت.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن