Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی چه کسانی مشمولان استفاده از مالیات مقطوع هستند؟

چه کسانی مشمولان استفاده از مالیات مقطوع هستند؟

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با بیان اینکه مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی مشاغل گروه‌های اول، دوم و سوم تا پایان خردادماه است، گفت: امسال برای اظهارنامه‌های این گروه‌ها توافق تبصره ماده ۱۰۰ را پیش‌بینی کرده‌ایم.

به گزارش "همدان نیوز"، وجیه‌الله ذکوری اظهار کرد: تمامی مشاغلی که فعالیت و درآمد ناخالص آنها ۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است، می‌توانند با مراجعه به سایت may.tax.gov.ir فرم مالیات مقطوع دریافت و براساس مالیاتی که سامانه برای آنها اعلام کرده، مالیات خود را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه افرادی که فرم مالیات مقطوع دریافت می‌کنند، نیازی به ارائه مدارک ندارند، تصریح کرد: اگر چند نفر در مغازه‌ای شریک باشند و مجموع مشارکت آنها ۱۵۰ میلیارد ریال بوده و سهم هر شریک زیر ۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال باشد، می‌توانند از فرم تبصره ۱۰۰ استفاده کنند.

ذکوری در پاسخ به این سوال که چه کسانی نمی‌توانند از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کنند؟ ادامه داد: کسانی که در سال ۱۴۰۱ فروش بیش از ۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال داشته و یا در مغازه‌ای که مجموع مشارکت زیر ۱۵۰ میلیارد ریال بوده و سهم یک نفر نیز بیش از ۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال باشد، نمی‌توانند از فرم مالیات مقطوع استفاده کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان افزود: همچنین کسانی هستند که مشمول نصب پایانه های فروشگاهی بوده از جمله پزشکان و وکلا که دستگاه کارتخوان نصب نکردند و یا در سامانه‌های سوت‌زنی اعلام شده که از کارتخوان استفاده نکردند نیز حق استفاده از مشوق تبصره ۱۰۰ ندارند.

وی با تأکید بر اینکه کسانی که می‌خواهند از معافیت ماده ۱۳۷، ۱۶۵ و ۱۷۲ استفاده کنند نیز نمی‌توانند از فرم توافق تبصرع ۱۰۰ استفاده کنند، اظهار کرد: حُسن استفاده از فرم تبصره ۱۰۰ این است که نیازی به ارائه اسناد و دفاتر به اداره امورمالیاتی ندارد و اظهارنامه این افراد رسیدگی نمی‌شود و بدون هیچ پیش زمینه‌ای فرم توافق مورد قبول است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان یادآور شد: مؤدیان استفاده کننده از این تبصره در صورتی که امکان پرداخت یک‌جای مالیات خود را نداشته باشند می‌توانند در چهار قسط مالیات خود را پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه مؤدیانی که بیشتر از ۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال فروش دارند، باید به سامانه امور مالیاتی مراجعه کرده و اظهارنامه را تا پایان خرداد ارائه دهند، تأکید کرد: مؤدیان در همان روزهای ابتدای خردادماه اظهارنامه‌های خود را پر کنند و به روزهای آخر خردادماه موکول نکنند.

ذکوری با تأکید بر اینکه با توجه به اینکه سازمان امور مالیاتی کشور به تمامی اطلاعات مؤدیان دسترسی دارد، سعی کنند درآمدهای واقعی خود را در اظهارنامه بنویسند، تصریح کرد: در صورتی که اعداد غیرواقعی در اظهارنامه نوشته شود علاوه بر دریافت مالیات، مشمول ۳۰ درصد جریمه کتمان نیز خواهند شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان در پایان بیان کرد: همچنین اگر مؤدی تا ۳۰ خردادماه اظهارنامه خود را به سازمان امور مالیاتی ارائه ندهد، تمام معافیت‌های مالیاتی از بین رفته و مشمول ۳۰ درصد جریمه عدم تسلیم اظهارنامه خواهد شد./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن