Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی رونمایی از برنامه سه ساله استان همدان در ابتدای سال ۱۴۰۲

رونمایی از برنامه سه ساله استان همدان در ابتدای سال ۱۴۰۲

استاندار همدان گفت: تدوین برنامه سه سال استان همدان انجام شده است و در ابتدای سال ۱۴۰۲ رونمایی از آن می شود.

به گزارش "همدان نیوز"، علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: سالی که گذشت سال پر فراز و نشیبی بود. در این سال شاهد بحران آب در سطح شهر و جامعه بودیم، بیماری کرونا و عوارض آن همچنان در جامعه وجود داشت و اغتشاشاتی که دشمن خیلی روی آن سرمایه گذاری کرده بود فضای آرام جامعه را برهم زده بود.

وی افزود: استان همدان در عین حال سال گذشته شاهد وحدت و انسجامی مثال زدنی در بین دستگاههای اجرایی و امنیتی برای برقراری نظم و امنیت در شهر و ایجاد سلامت روان در جامعه بود.

استاندار همدان گفت: در سالی که گذشت حمایت آیت اله شعبانی نماینده ولی فقیه از وحدت در جامعه را داشتیم چرا که این نظام الهی است و باوجود مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، دولت با تمام توان در میدان است تا گره های کور را باز کند.

وی با اشاره به تامین هزینه های جاری با وجود تورم، و مسدود شدن تمام مسیرهای ورود ارز به کشور به عنوان چالش اصلی دولت در سال ۱۴۰۱،یادآور شد: در این سال اعتبارات خوبی در بخش عمرانی استان تزریق شد، بنابراین باید همچنان امید آفرینی کرد و نباید باعث تشویش اذهان جامعه شد.

قاسمی فرزاد از دستگاههای اجرایی استان خواست پیگیر اعتبارات عمرانی سفر رئیس جمهوری از مراکز خود باشند.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص یافته است، افزود: ۴۰۰ میلیارد تومان نیز در حال تخصیص است.

استاندار همدان گفت: دولت در زمینه هزینه های خودش سختگیری کرد اما در بخش عمرانی برای مردم توجه لازم را داشت و فعالیتهای عمرانی خوبی در شهرها و روستاهای استان انجام شده است.

وی خطاب به دستگاههای اجرایی گفت : اگر اعتبارات قبلی خود را جذب نکنید، اعتبار جدید داده نمی شود.

قاسمی فرزاد در باره طرح جامع شهری همدان گفت: طرح جامع شهری همدان ۹۰۰ مورد مغایرت داشت که با شش هزار ساعت کارشناسی حل شد.

وی یادآورد شد: تراکم جمعیتی در هر هکتار ۱۱۹ نفر است که تلاش می کنیم نسبت نفرات آن را کاهش دهیم و به ۸۰ نفر برسانیم.

استاندار همدان گفت: با اجرای طرح جدید جامع شهری، محدوده شهر از ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار به هفت هزار و ۷۰۰ هکتار افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: طرح آبرسانی همدان انجام و تصفیه خانه ها تکمیل شد، اکنون ۹۰۰ لیتر بر ثانیه آب تصفیه می شود و بیشتر چاههای کشاورزی نیز از مدار آبرسانی خارج شدند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه در تامین میوه شب عید اقدامات خوبی شده است، افزود: از نظر کالاهای ضروری و استراتژیک ذخیره یک سال را داریم و مازاد آن را به دیگر استانها صادر می کنیم

استاندار همدان در پایان تاکید کرد: فردی که بالابی گری در وزارتخانه درصدد تضعیف مدیران استان است از این کار دست بردارد و گرنه نام وی را به نماینده ولی فقیه در استان اعلام و خودمان نیز وی را معرفی خواهیم کرد.

در این جلسه محمد ضروری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: در سال گذشته آب تالوار به سد آبشینه منتقل شد و اکنون ۷۰۰ لیتر آب در ثانیه برای شهر تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه امیدوار است سال آینده مردم همدان با مشکل کمبود آب مواجه نشوند، ضرورت صرفه جویی در مصرف آب بخصوص در روزهای پایانی سال را حائز اهمیت دانست.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن