Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی طلب ۳۵ میلیارد تومانی مخابرات از اپراتورها

طلب ۳۵ میلیارد تومانی مخابرات از اپراتورها

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان گفت: مخابرات ۳۵ میلیارد تومان از اپراتورها و حدود ۱۵ میلیارد تومان از مردم طلب دارد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدعلی گرزین در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در همدان یک سایت 5g همراه اول کار می کند‌، اظهار داشت: در بحث فرکانس ها ۹۷ سایت را ارتقا دادیم که پهنای باند ۱۶ برابر می شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان با اشاره به اینکه ۲۸ میلیارد تومان از سازمان های دولتی، صدا و سیما و ادارات طلب داریم، افزود: همچنین ۳۵ میلیارد تومان از اپراتورها و اف سی پی ها و ۱۵ میلیارد تومان از مردم طلب داریم.

وی ادامه داد: در شهر همدان با مشکلاتی از جمله ارتفاع پایین دکل ها مواجه هستیم که باید جابه جایی هایی انجام شود تا مشکلات مردم حل شود.

گرزین با تاکید بر اینکه وقتی میخواهیم پوشش را بیشتر و پهنای باند را بیشتر کنیم باید ارتفاع را افزایش دهیم و فاصله ها را کمتر کنیم، بیان کرد: باید در سطح شهر آنتن ها را بهینه سازی کنیم که این امکان پذیر نیست.

مدیرعامل مخابرات استان همدان با اشاره به تشعشات و خطرات ناشی از آن، عنوان کرد: این موضوع در بحث سلامت یک مبحث جهانی است و قاعدتا تشعشات دائما رصد می شود و اگر دکلی که مخابرات می زند، دردسر ساز باشد، سایت را خاموش می کنیم.

وی ادامه داد: در مبحث استفاده درست از اینترنت، مهارت نیز موضوع دیگری است که ما در ساخت جلوتر و در استفاده و مهارت عقب تریم.

گرزین با بیان اینکه در حوزه محتوا و مهارت ضعیف هستیم، اظهار داشت: در پهنای باند مشکلی نداریم اما برای استفاده دستورالعمل و برنامه ریزی نداریم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان افزود: با دانشگاه صنعتی تفاهم نامه ای عقد کردیم که فضا و پهنای باند به دانشگاه می دهیم تا مرکز رشد و فناوری در مخابرات ایجاد شود و بتوانیم در بحث محتوا و استفاده راهکار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پهنای باند بالای یک گیگ در روستاها ایجاد کردیم، گفت: اما وقتی بررسی می کنم می بینیم ۱۰ مگ استفاده می شود.

گرزین در پایان خاطرنشان کرد: باید فضاهای جدید کسب و کار و اقتصاد دیجیتال ایجاد کنیم و از اینترنت استفاده بهینه داشته باشیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن