Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی جذب ۱۰۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در همدان/ فروش ۸ ملک دولتی

جذب ۱۰۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در همدان/ فروش ۸ ملک دولتی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: امسال ۱۰۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خارجی در استان همدان جذب شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، حسن پیمانی سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران از فروش هشت ملک دولتی در سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون هشت ملک از اموال مازاد دولتی در راستای مولدسازی اموال مازاد به ارزش ۱۸ میلیارد تومان به فروش رسید.

وی بیان کرد: مولدسازی اموال مازاد دولتی از سال ۹۸ آغاز شده و تا دی ماه امسال در مجموع ۱۷۱ ملک شناسایی شده است که تا پایان دی ماه ۱۴۰۰، مجوز فروش ۴۵ ملک به ارزش ۹۲ میلیارد تومان اخذ شد و به فروش رسید.

پیمانی با بیان اینکه در سال جاری پنج ملک جدید شناسایی شده و سه ملک مجوز فروش گرفته است، یادآور شد: از ابتدای طرح مولدسازی اموال مازاد دولتی در استان همدان ۱۱۷ میلیارد تومان درآمد از بابت فروش اموال مازاد دولتی داشتیم.

وی از افزایش ۶۰ درصدی درآمدهای استان در سال‌جاری خبر داد و گفت: سهمیه درآمد استان در سال‌جاری ۲۷۰۰ میلیارد تومان مصوب شده بود که ۲۴۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی و مابقی مربوط به دستگاه‌های دولتی مانند نیروی انتظامی و ثبت اسناد بوده که تا پایان امسال تا دی ماه ۹۳درصد تحقق داشته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۹۲۷ میلیارد تومان سهمیه پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ توسط بانک‌های استان بوده است، افزود: ۱۱۲۲ طرح به بانک ها معرفی شده که منجر به پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان از محل بند الف تبصره ۱۸ جذب شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با اشاره به سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته در استان، تصریح کرد: امسال ۱۰۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خارجی در استان همدان جذب شده است.

پیمانی خاطرنشان کرد: برای واگذاری شرکت پرشین یاقوت به سرمایه‌گذاری خارجی مجوزها اخذ شده که به یک سرمایه گذار عراقی با ۱۰۰ میلیون یورو تحت عنوان «شهر جواهرات» واگذار شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه ۳۰۰۰ اشتغالزایی را به دنبال دارد، ادامه داد: سرمایه‌گذار این پروژه تعهد داده که ظرف پنج سال پروژه را به بهره‌برداری برساند به طوریکه پایان ۱۴۰۵ این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با اشاره به تک برگی کردن اسناد دولتی، یادآور شد: ۹۶ درصد از اسناد دفترچه‌ای دولتی تک برگی شده است.

وی درباره جاماندگان سهام عدالت نیز گفت: بنا بر گفته رئیس جمهور سهام عدالت ۳.۵ میلیون نفر تا پایان امسال تعیین تکلیف می شود اما هنوز ثبت نام جاماندگان سهام عدالت اعلام نشده است.

پیمانی در پایان بیان کرد: در استان همدان ۲۰۰ هزار نفر برگه سهام عدالت داشته است اما تاکنون سودی دریافت نکردند که این افراد نیز تعیین تکلیف می شوند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن