Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی پیش بینی یک هزار و ۹۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای ۵۵ پروژه شاخص همدان

پیش بینی یک هزار و ۹۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای ۵۵ پروژه شاخص همدان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همدان گفت: ۵۵ پروژه شاخص و تحول آفرین در این استان تعریف شده که در بودجه سال آینده رقمی افزون بر یک هزار و ۹۱۶ میلیارد تومان برای شتاب بخشی در اجرای این طرح ها پیش بینی شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، تورج الوانیان افزود: راه آهن تهران - همدان ۴۰۰ میلیارد تومان ، راه آهن ملایر- همدان ۱۴۰ میلیارد تومان، جاده همدان-گل تپه- علیصدر ۶۵ میلیارد تومان، فاضلاب شهر همدان ۳۵ میلیارد تومان، فاضلاب شهر ملایر ۲۰ میلیارد ، بیمارستان اکباتان ۳۵ میلیارد تومان و بیمارستان ۱۳۵ تختخوابی رزن ۳۰ میلیارد تومان از جمله طرح عمرانی شاخصی است که در بودجه سال آینده تامین اعتبار شده اند.

وی یادآور شد: اجرا و تکمیل ۱۸۶ طرح با ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهوری به استان همدان مصوب شد که تاکنون یک هزار و ۲۶۱ میلیارد تومان تخصیص یافته و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر به زودی اختصاص می یابد.

الوانیان با بیان اینکه اعتبارات مصوب سفر هیات دولت باید تا سال ۱۴۰۳ به طور کامل اختصاص یابد توضیح داد: یکی از ابتکارهای همدان در سفر رییس جمهوری، تجمیع طرح ها بود برای نمونه تکمیل سالن ورزشی بانوان به عنوان یک طرح معرفی شد در حالیکه پنج طرح زیر مجموعه آن است.

وی گفت: درآمدهای کل کشور ۴۷ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته که این میزان در استان همدان ۳۷درصد معادل ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

الوانیان گفت: بیش از ۱۶۰۰ طرح در استان را که قابلیت واگذاری به مردم را دارد، شناسایی شده و در سامانه ای برای اجرا و مشارکت در اختیار مردم قرار گیرد، این طرحها تسویه شده ، از مالیات معاف هستند و اگر بودجه قرار باشد در اختیار این طرحها بگیرد دولت آن را تضمین می کند.

وی افزود: رشد هشت درصدی برای کشور پیش بینی شده است که ۲.۸ درصد آن ناشی از تحقق بهره وری است و دولت بر یکپارچه سازی حسابهای دولتی تاکید دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه مقرر شده است که کلیه مصارف و منابع بودجه در سقف مصوب پیگیری شود، افزود: در دولت سیزدهم برنامه محوری جایگزین هزینه محوری شده است

و تخصیص اعتبار بودجه به شرط اجرای برنامه است.

الوانیان یادآور شد: "هوشمند سازی نظام اجرای بودجه " از اهداف دولت است که بودجه را کجا هزینه و چقدر هزینه کند و اینکه آیا اجرای طرحها موجب رضایت مردمی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه استانی هستیم که صنعت توانمند نداریم که برای استان درآمد زایی داشته باشد، افزود: ۳۰ درصد درآمدهای استان ناشی از فعالیت های کشاورزی است که از مالیات معاف است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان گفت: از استانهایی هستیم که تعداد کارمندان نسبت به استانهای مشابه کمتر است.

وی افزود: در اعتبارات هزینه ای استان ۳۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد داریم که این رقم ۸۸۶ میلیارد تومان است و در سال گذشته ۶۶۷ میلیارد تومان بوده است.

الوانیان گفت: اعتبار بودجه عمرانی سال گذشته یکهزارو ۱۲۷ میلیارد تومان بوده است و این رقم اکنون یک هزارو ۶۵۰ میلیارد تومان است که ۵۴۴ میلیارد تومان اعتبار استانی ، ۳۳۶ میلیارد تومان اعتبار نفت و ۷۲۰ میلیارد تومان از محل توازون است

وی افزود: در بودجه ملی استان همدان ۵۵ طرح با عنوان ملی دارد که حدود هزارو ۹۱۶ میلیارد تومان پیش بینی اعتبار برای سال ۱۴۰۲ داریم.

وی افزود: در بودجه سفر رییس جمهوری در یک قلم ۳۰ میلیارد تومان برای امور فرهنگی در نظر گرفته شده است.

الوانیان گفت: هر سال حدود ۲ هزار پروژه مبادله موافقت نامه در قالب ۴۵۰ طرح در دسته بندیهای مختلف انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد تومان نیز اعتبار ارزش افزوده اختصاص داده شده است، افزود: ۷۱ درصد شاغلان همدانی شغل غیررسمی دارند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن