Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی افزایش پلکانی گازبهای مشترکان/ ۶۰ درصد مشترکان همدان خوش‌مصرف هستند

افزایش پلکانی گازبهای مشترکان/ ۶۰ درصد مشترکان همدان خوش‌مصرف هستند

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: گازبهای مشترکان به صورت پلکانی افزایش یافته است اما تعرفه مشترکان خوش‌مصرف تغییری نکرده است.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدحسین محبی در خصوص برخی قبوض با گازبهای نجومی اظهار کرد: تغییر تعرفه‌های بخش خانگی پیرو مصوبه هیات وزیران از تاریخ ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ابلاغ شده و تعرفه‌ها در ۱۲ پله با توجه به نوع اقلیم(یک تا پنج) که استان همدان جزو اقلیم سرد است، مشخص شده است.

وی بیان کرد: در پله‌های یک تا سه تا سقف مصرفی ۴۲۵ متر مکعب برای اقلیم یک هیچگونه افزایش قیمتی نداشته و مشابه تعرفه سال گذشته و حتی نسبت به ۷ سال گذشته تغییر قیمتی نداشته‌ است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان خاطرنشان کرد: برای پله ۴ تا ۶ در مصرف گاز، ۳۰ درصد افزایش تعرفه نسبت به پله متناظر در سال قبل افزایش قیمت داشته است.

وی اضافه کرد: برای پله مصرفی ۷، ۸، ۹ و ۱۰، ۵۰ درصد و برای پله ۱۱ و ۱۲ که شامل بدمصرف‌هاست، هر متر مکعب به ترتیب ۵ هزار تومان و در واقع ۶ هزار تومان شامل افزایش تعرفه می‌شود.

محبی یادآور شد: در استان همدان نزدیک به ۶۰ درصد مشترکان گاز در سه پله اول و جزو خوش‌مصرف‌ها بودند و نزدیک به دو درصد مشترکان در پله‌های ۱۱ و ۱۲ هستند.

وی با تاکید بر اینکه گازبهای مشترکانی که از مصارف پله‌ها عبور می‌کنند، مشمول افزایش تعرفه در آن پله شده و تصاعدی محاسبه می‌شود افزود: طبق مصوبه هیات وزیران گاز همه استخرها اعم از خانگی، عمومی و خصوصی قطع شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در خصوص قطع و وصل شدن گاز ادارات نیز گفت: ابتدا ادارات پرمصرف اخطار دریافت می‌کنند و در صورت تکرار و عدم رعایت الگوی مصرف گاز آنها قطع شده و به بازرسی استانداری ارجاع می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون گاز ۹۲ دستگاه اجرایی قطع شده است تصریح کرد: برای وصل شدن مجدد گاز ادارات مدیر دستگاه باید برای مصرف بهینه گاز تعهد دهد و بعد از آن گاز به صورت مشروط وصل می‌شود اما در پایش‌های بعدی با شدت بیشتری برخورد خواهد شد.

محبی در پایان یادآور شد: برای گاز مشترکان بدمصرف‌ نیز ابتدا پیامک ارسال شده و در صورت ادامه این روند از طریق مراجع قضایی ابلاغیه صادر می‌‌شود و در صورت تداوم بدمصرفی، طبق ضوابط و مقررات نسبت به قطع گاز اقدام می‌شود./ فارس

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن