Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی کنسرسیوم عسل همدان تشکیل می‌شود

کنسرسیوم عسل همدان تشکیل می‌شود

دبیر مرکز جهانی طب سینایی گفت: تشکیل کنسرسیوم عسل و فعالیت اعضای آن در زیر یک پرچم با یک برند واحد برای هم افزایی بین تولیدکنندگان عسل از اهداف مرکز است.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد صیفی‌کار در نشست با تولیدکنندگان عسل طبیعی در همدان، اظهار کرد: تشکیل انجمن عسل و فعالیت اعضای آن در زیر یک پرچم و با یک نام بازرگانی واحد برای هم افزایی بین تولیدکنندگان عسل و همچنین با توجه به ظرفیت های موجود در حوزه گیاهان دارویی پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و تولیدکننده های مواد بهداشتی با پایه گیاهان دارویی از اهداف مرکز است.

 وی با بیان اینکه تعامل همه جانبه و تلاش برای ایجاد این ائتلاف باعث کیفیت عسل استان و به تبع همراهی مردم با این تولیدکنندگان می شود، افزود: یک صدایی تولیدکنندگان عسل زیر پرچم کنسرسیوم باعث تسهیل در شنیده شدن مطالبات آنها توسط مسئولان می شود.

صیفی‌کار با اشاره به مرغوبیت عسل همدان و وجود ظرفیت ها در تولید عسل و فرآورده های آن بیان کرد:  هر ساله در خردادماه تا پایان شهریورماه ۵۰۰ هزار کلنی از نقاط مختلف کشور به شهر فیروزان شهرستان نهاوند برای استفاده زنبورها از گل گیاه دارویی گشنیز برده می شود که این تعداد کلنی برابر با جمعیت شب شهر همدان است.

وی با بیان اینکه اراده اجلاسیه برای ساخت مستندی از حضور این کلنی ها جدی است که این اتفاق برای بار نخست در استان رقم می‌خورد، از برپایی نمایشگاه عسل در اسفندماه امسال خبر داد و تأکید کرد:  این نمایشگاه به صورت تخصصی از عسل و فرآورده های آن دو بار در سال اجرایی می شود.

عبدالحمید قدرتی، مدیرعامل اتحادیه زنبورداران نیز از وجود ظرفیت های فراوان و مغفول در حوزه عسل طبیعی در همدان سخن گفت و بیان کرد: عسل مرغوب و کاملاً طبیعی تولید شده در همدان از شهر خارج می شود و با برندهای دیگر به سفره مردم شهر بازمی‌گردد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن