Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی ارسال روزانه ۲۰ هزار دست پوشاک از ویان به تهران

ارسال روزانه ۲۰ هزار دست پوشاک از ویان به تهران

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کبودراهنگ از ارسال روزانه ۲۰ هزار دست پوشاک از روستای ویان به تهران خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، مرتضی افشاری اظهار کرد: روستای ویان از توابع کبودراهنگ معروف به «دیار خیاطان» با جمعیت ۴۵۰۰ نفری به عنوان قطب تولید پوشاک بوده که بیش از ۷۰ درصد اهالی آن در زمینه تولید پوشاک فعالیت دارند.

وی تعداد کارگاه‌ها و واحدهای دارای پروانه کسب تولید پوشاک این روستا را ۲۰۰ واحد برشمرد و افزود: در حال حاضر ۲۰۰ نفر از مردان و زنان این روستا دارای مدرک فنی خیاطی هستند که این امر منجر به صدور پروانه کسب برای آنها خواهد شد.

افشاری با بیان اینکه عمده تولیدات پوشاک روستای ویان در زمینه تولیدات پوشاک زنانه و مانتو است، گفت: با توجه به فعالیت ۲۰۰ کارگاه و واحد تولید پوشاک دارای پروانه کسب در این روستا ثبت خوشه صنعتی روستا ضرورت خواهد داشت و این امر مستلزم برخی آیتم‌ها بوده که یکی از آنها وجود حداقل ۲۰۰ واحد دارای پروانه کسب تولید پوشاک خواهد بود که خوشبختانه در حال حاضر روستای ویان به این آیتم مورد نظر رسیده و ثبت خوشه صنعتی ویان در دست اقدام و پیگیری است.

وی ادامه داد: معمولاً به صورت قیچی شده کار از تهران به ویان آمده و در این روستا مراحل مختلف دوخت انجام و پس از پایان کار پوشاک تولید شده دوباره به تهران ارسال می‌شود و اکثریت خیاطان روستا کارگران تهران هستند و برای تهران کار انجام می‌دهند.

افشاری مطرح کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات عمده و مهم خیاطان، دوزندگان و واحدهای تولیدی پوشاک این روستا مشکل سرمایه در گردش بوده که اگر سرمایه لازم را داشته باشند پارچه خام و برش نخورده مورد نیاز را خود به راحتی تهیه و تأمین کرده و با تجهیزات موجود در کارگاه‌های تولیدی خود از صفر تا ۱۰۰ تولید پوشاک را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به قابلیت صادرات تولیدات پوشاک روستای ویان و کردآباد یادآور شد: روستای کردآباد نیز در همسایگی روستای ویان قطب تولید پوشاک در رده تریکو بوده که ایجاد بازارچه برای این دو روستا از نقش مؤثری در فروش هر چه بیشتر محصولات تولید شده پوشاک آنها برخوردار خواهد بود و حتی می‌تواند زمینه صادرات تولیدات آنها را به سایر کشورهای همسایه فراهم کند.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کبودراهنگ در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولیدات پوشاک کارگاه‌های روستای ویان دارای برند ثبت شده نیست که این امر باید توسط کارگاه‌های  متقاضی برند تولید پوشاک روستا با پیگیری لازم انجام شود./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن