Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی بهره‌برداری از هفت واحد صنعتی در همدان

بهره‌برداری از هفت واحد صنعتی در همدان

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان همدان از بهره‌برداری و افتتاح هفت واحد تولیدی و صنعتی در هفته دولت خبرداد و گفت:  بهره‌برداری از هفت واحد صنعتی استان، تنها بخشی از مستندات پشتیبانی بی‌چون‌وچرای دولتمردان  از صنعتگران و تولیدکنندگان همدان است.

به‌گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی سازمان صمت، احمد شانیان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دو دولت‌مرد بزرگ انقلاب اسلامی، شهیدان رجایی و باهنر، اظهارکرد: هفته دولت فرصت مغتنمی است تا مردم با عملکرد و دستاوردهای دولت درزمینه‌های گوناگون عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آشنا شوند.

وی به دستاوردهای صنعتی استان اشاره کرد و افزود:‌ الیاف سازان‌نوین، عایق‌ سازان هگمتانه غرب، کاریناسنگ شکن پردیسان، شایان صنعت کانسار، بتن صنعت آرمه، آرتمن صنعت گران باختر، رایان نیک نورتاب هفت واحد صنعتی هستند که عملیات احداث آنها در سالهای اخیر آغاز واکنون به مرحله بهره برداری و تولید رسیده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان خاطرنشان کرد: این واحدها در شهرستانهای تویسرکان، بهار، همدان، اسدآباد، درگزین، همدان و رزن مستقر هستند و در زمینه تولید الیاف پلی استر، عایق رطوبتی پرایمر، مخازن فلز تحت فشار، کنستانتره آهن، محصولات بتن پیش ساخته، ماشین خشت کشی ولامپ LED فعالیت دارند.

اشتغال ۲۳۶ نفر ره‌آورد صنعت در هفته دولت

به گفته شانیان بخش زیادی از سرمایه مورد نیاز برای ساخت واحدهای فوق از طریق آورده مجریان تأمین شده و برخی هم بنابر نیاز از تسهیلات بانکی استفاده کرده‌اند.

این مقام مسئول یادآور شد: ورود صنایع جدید به چرخه تولید بی تردید در رونق اقتصادی و اشتغال تاثیر گذار است به‌طوریکه با راه‌اندازی هفت واحد تازه تأسیس برای ۲۳۶ نفر از جوانان استان شغل ایجاد شده است.

 وی با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور توجه به صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و رشد تولید و اشتغال مولد در اولویت قرار دارد، افزود: با حمایت دولت زیرساخت مورد نیاز برای استقرار واحدهای تازه تاسیس فراهم می‌شود و از این‌رو بیشتر صنایع در شهرکهای صنعتی تأسیس شده‌اند.

شانیان تصریح کرد: شهرک‌ها و نواحی صنعتی از ارکان اصلی در مسیر دستیابی به اقتصاد بدون نفت هستند که در تحقق حداکثری شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال نقش بسزایی دارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه دولت زیرساخت‌های مورد نیاز را در شهرکها محیا کرده است، افزود: راه‌اندازی صنایع در شهرکها از لحاظ تأمین انشعاب آب، برق و گاز به صرفه و صلاح سرمایه‌گذاران است زیرا در این مناطق هزینه‌ها سرشکن شده و از نظر امنیت و سهولت دسترسی به امکانات به نفع مجریان طرحهاست .

ارتقاء جایگاه ستاد تسهیل همدان به پنجم کشوری

وی به برگزاری جلسات مستمر و منظم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به ریاست استاندارهمدان اشاره کرد و افزود: مشکلات و گرفتاریهای فعالان اقتصادی به ویژه تولیدکنندگان در این کارگروه تخصصی مود بررسی و گره گشایی قرار می‌گیرد.

شانیان تأکید کرد: استان همدان شاهد رشد بسیار خوبی در این زمینه است به‌طوریکه جایگاه ستاد تسهیل استان از رتبه بیستم به پنجم ارتقا یافت که این دستاورد حاصل تلاش و کوشش دولتمردان در حمایت از بخش تولید است.

صمت استان همدان رتبه نخست «تحول اداری» در کشور را کسب کرد

او همچنین از کسب رتبه نخست «تحول اداری» در کشور خبر داد و گفت:  اقدامات ارزشمندی در زمینه تحول اداری در اداره کل صمت استان همدان انجام شده است.

به گفته شانیان بر اساس ارزشیابی صورت گرفته در مرکز نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات این وزارتخانه، همدان در بین سازمانهای استانی توانست بیشترین امتیاز را کسب کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان ابراز امیدواری کرد: با ارتقای اصول قانون مداری و اعتدال گرایی شاهد توفیقات روزافزون کارکنان و ارائه خدمات ارزشمند به جامعه هدف باشیم.

هر هفته احیای یک واحد تولیدی غیرفعال در استان همدان

وی همچنین از احیای هر هفته یک واحد تعطیل یا نیمه تعطیل در سطح استان خبر داد و گفت: در سال جاری برنامه احیای هرهفته یک واحد تولیدی در دست اقدام است به طوریکه در سال جاری ۲۱ جلسه ستاد تسهیل در این راستا برگزار شده که ماحصل این جلسات صدور ۱۲۰ مصوبه برای واحدهای تولیدی و صنعتی با هدف رفع موانع و بازگشت به چرخه تولید بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید براینکه همدان در مسیر توسعه صنعتی است، اظهارکرد: گواه این موضوع تبدیل این استان به قطب دارویی غرب کشور، جوش‌وخروش صنایع فرو سیلیس در این منطقه و کاهش خام فروشی، احداث نخستین شهرک بنکداری کشور در این استان، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد باقابلیت جذب سرمایه‌گذاران کشوری، برخورداری از چندین شهرک تخصصی، گشودن چتر حمایت دولت بر سر خوشه‌های صنعتی و روشن بودن چراغ ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی است.

شانیان بیان کرد: بی‌تردید همگی این موارد نشان از میل و رغبت وافر این دیار برای صنعتی شدن دارد و در دولت انقلابی و مردمی این استعداد و علاقه شناسایی و موردتوجه ویژه قرار گرفت.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن