Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی کنترل کیفیت آب تانکرهای سیار آبرسانی در همدان/آب چاه پیش از مصرف جوشانده شود

کنترل کیفیت آب تانکرهای سیار آبرسانی در همدان/آب چاه پیش از مصرف جوشانده شود

مسئول برنامه بهداشت و آب و فاضلاب معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: کیفیت آب تانکرهای سیار آبرسانی در همدان از نظر سلامت و بار میکروبی کنترل می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز"، مهدی خدابخشی با بیان اینکه در همدان دچار بحران کم آبی شدیم، اظهار داشت: به خاطر کمبود آب و قطعی روزانه، برخی از مردم از آب چاه‌های منازل شخصی خود استفاده می‌کنند.

 وی با تاکید بر اینکه در صورت استفاده از آب چاه، باید حتما نسبت به سلامت آن مطمئن شوید، تصریح کرد: آب چاه پیش از مصرف باید حتما جوشانده شود.

مسئول برنامه بهداشت و آب و فاضلاب معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه آبی که در شبکه توزیع می‌شود از نظر میکروبی مورد بررسی قرار می‌گیرد و مرتب کلرسنجی می‌شود،گفت: کیفیت آب تانکرهای آبرسانی سیار هم مورد نظارت و بازرسی ما قرار دارد.

خدابخشی با تاکید بر اینکه آبی که از لوله‌کشی توزیع می‌شود هیچ‌گونه آلودگی و میکروبی ندارد، اظهار داشت: تغییر رنگ آب هم بخاطر مکش منفی که در شبکه ایجاد می‌شود، است.

وی با بیان اینکه ممکن است تا چند دقیقه اول رنگ آب تغییر کند، گفت: توصیه می‌شود از این آب برای آبیاری گلدان‌ها یا مصرف غیرشرب استفاده شود.

مسئول برنامه بهداشت و آب و فاضلاب معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه ما نظارتی بر کیفیت آب چاه منازل و مخزن‌های ذخیره آب در واحدهای مسکونی نداریم، اظهار داشت: با جوشاندن آب پیش از مصرف و قرار دادن یک برش لیمو در پارچ آب، می‌توانید آب را سالم سازی کنید./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن