Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی انتقال آب به همدان از دو منبع جدید/ ما باعث کم‌آبی همدان نیستیم

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خبر داد؛
انتقال آب به همدان از دو منبع جدید/ ما باعث کم‌آبی همدان نیستیم

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان استان همدان با تأکید بر اینکه ما باعث وضعیت کم آبی همدان نبوده بلکه وارث آن هستیم، گفت: شرکت آب منطقه‌ای به دنبال تامین آب از دو‌ سد دیگر به جز سد تالوار نیز هست.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمد ضروری در جمع فعالان رسانه‌ای، مجازی، مطالبه‌گران و دغدعه‌مندان استان همدان در خصوص شرایط بحرانی آب در همدان اظهار کرد: ما باعث این وضع نیستیم، ما وارث وضع هستیم؛ اما نمی‌خواهم خودم را تبرئه کنم!

وی با اشاره به پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان با هدایت استاندار، خاطرنشان کرد: اعتبار بی‌سابقه‌ای در اسفندماه به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان تامین شده است که در تاریخ آب منطقه‌ای همدان مشابه ندارد.

ضروری افزود: ما هیچ زمانی را اعلام نکرده‌ایم که پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان چه موقع به نتیجه می‌رسد و قول و وعده‌ای نداده‌ایم اما تلاش می‌شود وعده رییس جمهور در مورد رسیدن آب سد تالوار نهایتا تا اواسط مهر محقق شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی شده بود سد اکباتان در تیرماه خشک می‌شود که با مدیریت خوب آبفای همدان این روند تا شهریورماه به تأخیر افتاد، یادآور شد: برای خرید تجهیزات خط انتقال آب به ما لیستی از تأمین‌کنندگان جهت حمایت از تولید داخلی و استفاده از حداکثر توان داخل ارائه دادند که با مشکلاتی از جمله تامین مصالح، قطعی برق، حمله سایبری و... همراه بود.

ضروری با اعلام اینکه این پروژه به مدت هفت سال متوقف شده بوده و اجرای آن ۱۷ سال طول کشیده است، خاطرنشان کرد: به دلیل تغییرات اقلیم، میزان دبی انتقال آب تالوار از سه هزار و ۶۰۰ لیتر در ثانیه به هزار و 200 لیتر در ثانیه رسید.

وی ادامه داد: حق‌آبه روستاهای پایین دست سد اکباتان سه تا چهار میلیون مترمکعب بوده که در سال جاری با تصمیم شورای حفاظت منابع آب به ۱/۴ میلیون متر مکعب رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان با بیان اینکه در مورد وجود آرسنیک و فلزات سنگین و سایر املاح در آب سد تالوار جای نگرانی نیست، خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه‌ای متناسب با کیفیت آن احداث می‌شود و آبی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد بدون مشکل و بر اساس استاندارد ایران و بهداشت جهانی خواهد بود.

ضروری همچنین تصریح کرد: خط انتقال آب سد تالوار به صورت تصفیه شده زمان‌بر است که به جهت رفع مشکلات موجود، تصمیم به اجرای خط بای‌پس(خط انحرافی) و انتقال آب خام به تصفیه‌خانه سد اکباتان گرفته شد که اگر مشکلی پیش نیاید احتمالا تا دو هفته آینده به سد اکباتان می‌رسد.

وی افزود: شرکت آب منطقه‌ای به دنبال تامین آب از دو‌ سد دیگر به جز سد تالوار نیز هست.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن