Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی ۴۶۰ سند آمایش صنعتی در کشور تهیه شده است

۴۶۰ سند آمایش صنعتی در کشور تهیه شده است

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت از تهیه ۴۶۰ سند آمایش صنعتی در سطح شهرستان‌ها خبر داد و گفت: این سند نقشه راه ارزشمندی برای توسعه صنعتی مناطق مختلف کشور محسوب می شود.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد جواد حاجی حسینی روز پنج‌شنبه در حاشیه میز ارتباط مردمی سفر استانی رییس جمهوری که در اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان برگزار شد، اظهار داشت: سند آمایش برخی استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان، کرمان و ایلام تهیه و ابلاغ شده است که نقشه راهی برای توسعه صنعتی این مناطق خواهد بود.

وی اضافه کرد: تدوین سند آمایش صنعت برای نخستین بار در وزارت صمت و در دوران مسئولیت دکتر فاطمی امین آغاز و جلساتی با هدف تسریع و تسهیل در اجرای این طرح با استانداران و مجمع نمایندگان استانها برگزار شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صمت افزود:  بسیاری از گرفتاری‌های صنایع کشور از نبود مطالعه درست آمایشی است که امیدواریم با وجود این سند ارزشمند شاهد کاهش مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی باشیم.

حاجی حسینی همچنین از تعریف ۱۰۶ پروژه تحول آفرین در وزارت صمت خبر داد و گفت: این پروژه ها پایه و ساختاری است که نتیجه آن اگرچه دیربازده اما قابل لمس برای مردم است و در این راستا از کارهای نمایشی پرهیز شده است.

او همچنین به اصلاح قانون معادن اشاره کرد و افزود: این طرح در کمیسیون صنایع مجلس در دست پیگیری است و در حال رفع برخی ابهامات آن هستیم.

آیت الله رییسی رییس جمهور در سی امین سفر استانی دولت به دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان سفر کرد./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن