Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی پرداخت ۴۳ میلیاردی تسهیلات به طرح های اشتغالزا در همدان

پرداخت ۴۳ میلیاردی تسهیلات به طرح های اشتغالزا در همدان

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: ۴۳۹ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به ۸۳۸ طرح اشتغالزا این استان در سال مالی از (تیرماه سال گذشته تا تیرماه ۱۴۰۱) پرداخت شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سرهنگ علی قره باغی روز پنجشنبه در ستاد حمایت و پشتیبانی از حرکت های جهادی افزود: یک هزار و  ۱۴۵ واحد برای دریافت ۵۷۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال به بانک ها معرفی شدند که تاکنون یک هزار و پنج طرح مصوب و به ۸۳۸ طرح تسهیلات پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشه فعالیت ها شامل خدمات با ۴۰۷ طرح، کشاورزی با ۴۱۸ طرح، صنعت ۱۲۱ طرح و فرهنگ و هنر با ۱۹۹ طرح و در مجموع یک هزار و ۱۴۵ طرح است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عرصه های فعالیت را در بخش های اقتصاد مقاومتی و کارگاه های تولیدی ۹۳۹ طرح ، ۱۴۹ طرح در بخش قطب های صنایع تبدیلی و ۵۷ طرح مربوط به جهش تولید عنوان کرد.

سرهنگ پاسدار قره باغی با بیان اینکه ۱۸۴ فقره تسهیلات ایجادی، ۶۲۸ فقره توسعه ای و ۳۳۳ فقره برای خرید تجهیزات پرداخت شده است ادامه داد: همچنین نحوه معرفی متقاضیان تسهیلات شامل ۵۷۹ مورد از طرف صندوق های قرض الحسنه، ۱۱۱ مورد گروه های جهادی، ۹۶ مورد اقشار، سه مورد سرباز و ۳۰۳ مورد سایر بوده است.

وی اظهار داشت: پشتیبانی از گروه های جهادی، واگذاری طرح های خرد به این گروه ها، سرکشی مسئولان و حضور در جمع جهادگران برای ایجاد دلگرمی و تقویت روحیه از مطالبات معاون اول رییس جمهوری از مسئولان بوده است که طی نامه ای این موضوع را ابلاغ کرده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اضافه کرد: بهار امسال ۱۷۱ مورد سرکشی مسئولان از گروه های جهادی صورت گرفته است و در این راستا نیازمند ارائه تقویم زمانی از سوی فرمانداری ها برای انجام بازدید و سرکشی از گروه های جهادی هستیم.

سرهنگ پاسدار قره باغی خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای گروه های جهادی تخصیص اعتبار به آنها برای ایجاد خانه تدارکاتی است چرا که با توجه به فعالیت مستمر و حضور فعال در حوادث غیر مترقبه، از امکانات کافی برخوردار نیستند.

وی یادآوری کرد: به دنبال انعقاد تفاهم نامه ای بین سازمان بسیج سازندگی با استاندار سابق همدان مقرر شد به منظور تجهیز گروه های جهادی به خودروهای مورد نیاز، ۵۰ درصد هزینه خودرو از سوی استانداری و مابقی از سوی سپاه پرداخت شود که این تفاهم نامه دی ماه سال گذشته با حضور استاندار جدید دوباره تایید شد.مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ادامه داد: اختصاص مکان ثابتی برای قرارگاه جهادی به شهرستان ها مورد تاکید است چرا که با وجود کارهای اثر گذار این گروه ها اما آنها از داشتن مکان و ساختمان ۵۰ متری برای  گرد هم آمدن و برنامه ریزی محروم هستند.

سرهنگ پاسدار قره باغی، تامین خودرو برای گروه های جهادی، تامین مصالح مورد نیاز برای فعالیت جهادی، ارایه تسهیلات اشتغالزایی در مناطق محروم، کمک به تغییر الگوی کشت، تشکیل بانک اطلاعاتی از نیازمندان برای عدالت در ارائه خدمات، واگذاری طرح های زودبازده به گروه های جهادی را مورد تاکید قرار داد و گفت: سازمان های خدمات رسان برای واگذاری انشعاب به منازل مسکونی احداث شده برای محرومان باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی یادآوری کرد: امسال تاکنون سه رزمایش از سوی بسیج سازندگی سپاه استان همدان برگزار شده است که نخستین رزمایش در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ با حضور ۱۳۷ گروه جهادی، دومین رزمایش در اردیبهشت امسال همزمان با سالروز تشکیل بسیج سازندگی با حضور ۴۴۰ گروه جهادی و سومین رزمایش از اول تیرماه آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه دارد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ادامه داد: آبرسانی به مناطق محروم در دستور کار این مجموعه است که در این راستا ۵۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۱۶۰ روستای این استان پیش بینی شده که تاکنون ۲۶ طرح از جمله ۱۰ مورد حفر چاه، هشت مورد شبکه انتقال و هشت مورد ایجاد مخازن آغاز شده است.

سرهنگ قره باغی بیان کرد: همچنین سهم بسیج سازندگی همدان از ایجاد ۴۰ هزار واحد مسکونی در سال جاری ۶۰۰ واحد است که ۱۰۲ واحد شروع شده و حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن