Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی صادرات ۴۹ قلم محصولات کشاورزی استان همدان به خارج از کشور

صادرات ۴۹ قلم محصولات کشاورزی استان همدان به خارج از کشور

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از صادرات ۴۹ قلم محصولات کشاورزی این استان به خارج از کشور از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، حسین فضلی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴۹ قلم محصولات کشاورزی استان همدان به ارزش ۱۴۰۱ میلیارد تومان و به ارزش دلاری ۵۷ میلیون دلار به وزن ۳۹ هزار و ۳۷۸ تن  با هماهنگی گمرک و اتاق بازرگانی از طریق بازرگانان فعال استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی کشمش، سیر، مغزگردو، گردو، بادام، فندق و سایر محصولات باغبانی را از بیشترین صادرات این استان از ابتدای سال تاکنون برشمرد و تصریح کرد: در سال گذشته نیز ۷۶ قلم محصولات کشاورزی استان همدان به ارزش هفت هزار و ۲۴۷ میلیارد تومان و به ارزش دلاری ۳۳۰ میلیون دلار به وزن ۳۰۸ هزار و ۲۷۱ تن به کشورهایی چون حوزه خلیج فارس، عراق، ترکیه، روسیه، افغانستان، ازبکستان و پاکستان... صادر شده است.

فضلی با بیان اینکه این صادرات با هماهنگی اتاق بازرگانی ،گمرک‌جمهوری اسلامی ایران و گمرک سایر استان‌ها انجام گرفت، یاد آور شد: سیب زمینی، گوجه فرنگی، رب گوجه، محصولات گلخانه‌ای ،محصولات دامی، ترشیجات، شوریجات، میوه، عسل، گیاهان دارویی، جوجه یکروزه، کتیرا، نشاسته، انواع برگه جات، گوساله و گوسفند زنده، انواع نهال سیر،گردو و کشمش را از جمله صادرات مهم محصولات کشاورزی این استان در سال گذشته می‌توان یاد کرد./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن