Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی جذب صد درصد اعتبارات مشاغل خانگی در همدان

جذب صد درصد اعتبارات مشاغل خانگی در همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از جذب صد درصدی اعتبارات مشاغل خانگی در استان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، یوسف شعبانی صبح امروز در جمع خبرنگاران از جذب صد درصدی اعتبارات مصوب سال ۱۴۰۰ در بخش مشاغل خانگی این استان خبر داد و اظهار کرد: این روند جزو عملکردهای بسیار خوب در سطح کشور محسوب می‌شود.

وی گفت: با ابلاغ ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبارات سال ۱۴۰۰ مشاغل خانگی در شهریور سال گذشته این اداره کل با برگزاری جلسات کمیته فنی مشاغل خانگی و تقسیم شهرستانی اعتبار، از شهریور ماه اقدام به معرفی متقاضیان به بانک‌های عامل (رفاه کارگران و توسعه تعاون) کرد.

مدیرکل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ضمن تقدیر از عملکرد مجموعه اشتغال استان افزود: با تلاش همکاران ما در استان و شهرستان‌های تابعه همچنین همکاری خوب بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی استان  ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی به استان طی چهار ماه اول به صورت کامل جذب شد.

وی گفت: این عملکرد خوب موجب درخواست اعتبار متمم از سوی این اداره کل شد که با موافقت وزارت متبوع با تخصیص ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار متمم مجموع اعتبارات مشاغل خانگی استان به  ۷۴۰ میلیارد ریال رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: از اکثر طرح‌های معرفی شده از سوی دستگاه‌های اجرایی، قبل از معرفی به بانک، بازدید صورت گرفت و در جلسات کمیته کارشناسی مشاغل خانگی با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و بانک‌های عامل، مقرر شد طرح‌هایی که منجر به اشتغال پایدار می‌شوند برای دریافت تسهیلات معرفی شوند.

شعبانی افزود: اولویت اصلی پرداخت تسهیلات برای متقاضیانی است که عمدتاً دارای مشکلات نقدینگی بوده و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی و توان مدیریت و بازار مانعی برای راه‌اندازی یا افزایش تولید نداشته و با دریافت این تسهیلات قادر به راه‌اندازی سریع، نوسازی و بازسازی لازم و تثبیت یا افزایش تولید و اشتغال باشند.

وی تصریح کرد: بانک‌های توسعه تعاون و رفاه کارگران هر کدام موفق به جذب صد درصد سهمیه خود شدند و در مجموع همدان با جذب تمام اعتبار سهمیه خود؛ جزو استان‌های برتر از نظر درصد جذب اعتبارات است.

وی تاکید کرد: اعتبارات سهم سال ۱۴۰۱ به زودی از سوی این اداره کل به شهرستان‌ها ابلاغ خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن