Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی برق 81 واحد تجاری و اداره پر مصرف همدان قطع شد

برق 81 واحد تجاری و اداره پر مصرف همدان قطع شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، گفت: تاکنون از 1320 اداره و 15 هزار و 320 واحد تجاری در راستای مدیریت مصرف بازدید شده که در این راستا ضمن تذکر شفاهی و صدور اخطار کتبی، در مجموع برق 81 واحد تجاری، بانک و اداره پرمصرف قطع شده است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، علی سهرابی بیدار اظهار داشت: هزار و 790 اداره در این منطقه وجود دارد که از هزار و 320 اداره بازدید شده و در این راستا 343 تذکر شفاهی و 98 اخطار کتبی صادر شده است.

وی افزود: 92 هزار و 663 واحد تجاری در این منطقه وجود دارد که از 15 هزار و 320 واحد بازدید شده و 3 هزار و 117 اخطار شفاهی و 271 اخطار کتبی صادر شده است.

مدیرعامل شرکت توزيع نیروی برق استان همدان با اشاره به برنامه‌های اجرایی کنترل پیک 1401، بیان کرد: برگزاری کارگاه مدیریت مصرف برای ائمه جماعات و روحانیت به منظور استفاده از ظرفیت این بخش در ترویج فرهنگ صرفه‌جویی، مکاتبه با ادارات مربوطه در خصوص اجرای برنامه‌های پاسخگویی بار، مکاتبه و تشکیل جلسه با کشاورزان و نظام صنفی کشاورزی از جمله این اقدامات بوده است.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به مصوبه هیأت وزیران، در بخش‌های صنایع، کشاورزی، اداری، خانگی و سایر مصارف تصمیمات خوبی برای کنترل پیک بار و مدیریت سمت تقاضا اخذ شده است، گفت: تعداد مشترکان صنایع مشمول طرح‌ها 6 هزار و 316 مشترک و تعداد مشترکان دارای کنتور فهام 2 هزار و 374 مشترک است.

سهرابی بیدار، افزود: برنامه‌های تشویق محور در حوزه صنعت شامل کاهش بار برنامه‌ریزی شده به صورت 24 ساعته و یا 12 ساعته، کاهش بار برنامه‌ریزی شده در ساعات اوج بار از ساعت 12 الی 18، تغییر ساعت کاری و جابه جایی روز تعطیل هفته از جمعه به یکی از روزهای شنبه تا پنجشنبه است.

وی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین وزارت نیرو و صمت، تمام واحدهای تولیدی و صنعتی واقع در محدوده شهرک‌های صنعتی باید بر اساس برنامه اعلام شده به مدت یک روز در هفته از ساعت 11 الی 23 به طور کامل تعطیل شوند.

مدیرعامل شرکت توزيع نیروی برق استان همدان با اشاره به برنامه‌های تشویق محور ویژه کشاورزان، اظهار داشت: صاحبان چاه‌های کشاورزی بر اساس مصوبه هیئت وزیران موظف هستند از ساعت 12 تا 17 هر روز موتور چاه خود را خاموش کنند و در صورتی که 31 روز در ماه رعایت کنند برق مصرفی آن‌ها در سایر ساعات شبانه روز رایگان خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه‌های تشویق محور ویژه ادارات، گفت: در این بخش نیز ساعت کاری ادارات استان از طریق استانداری از 7 صبح تا 13 تعریف شده است و در این ایام، ادارات باید در ساعات اداری 30 درصد و خارج از ساعات اداری تا 60 درصد کاهش مصرف برق داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزيع نیروی برق استان همدان به برنامه‌های تشویقی ویژه بخش تجاری و سایر مصارف اشاره کرد و اظهار داشت: تمام مشترکان تجاری و سایر مصارف اگر از ساعت 13 الی 17 حداقل به مدت 5 روز کاری متوالی مصرف خود را کاهش دهند مشمول طرح‌های تشویقی می‌شوند.

وی بیان کرد: ایستگاه‌های CNG  نیز اگر به مدت 5 روز کاری از ساعت 13 الی 17 حداقل به مدت 2 ساعت مصرف خود را به میزان 50 درصد کاهش دهند شامل تشویق می‌شوند و مشترکان دارای مولدهای اضطراری نیز می‌توانند بخشی از نیاز مصرف خود را در ساعات 11 تا 18 توسط دستگاه مربوطه تامین کنند و در این طرح‌ها مشارکت داشته باشند.

سهرابی بیدار تصریح کرد: تمام مشترکان خانگی که الگوی مصرف را رعایت کرده و نسبت به سال گذشته کاهش مصرف دارند به ازای هر 1 کیلووات ساعت معادل 500 تومان پاداش دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: از یکم خرداد تا یکم تیر ماه سال‌جاری، 425 هزار و 524 صورتحساب در مجموع به مبلغ 20 میلیارد و 400 میلیون تومان صادر شده است که 50 درصد آن به تعداد 223 هزار و 271 صورتحساب مشمول پاداش شدند.

مدیرعامل شرکت توزيع نیروی برق استان همدان، بیان کرد: در بخش کشاورزی از 13 هزار و 274 کنتور، 8 هزار و 808 کنتور رویت‌پذیر است که 6 هزار و 293 کنتور آن قابلیت کنترل از راه دور دارند.

وی با بیان اینکه در بخش صنعتی، 2 هزار و 374 کنتور رویت‌پذیر و هزار و 259 کنتور کنترل‌پذیر است، گفت: در بخش مشترکان اداری بجز مراکز نظامی، درمانی و ورزشی نیز، 328 کنتور رویت‌پذیر و 144 کنتور کنترل‌پذیر است.

سهرابی بیدار افزود: در بخش کلیدهای هوشمند و کنترل از راه دور با افتتاح مرکز اسکادا، موفق شدیم معادل 58 کلید در مدار قرار گیرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن