Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی پالایش باقی‌مانده ثبت‌نام‌کنندگان نهضت ملی مسکن همدان ظرف ۵ روز آینده

پالایش باقی‌مانده ثبت‌نام‌کنندگان نهضت ملی مسکن همدان ظرف ۵ روز آینده

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان از پالایش باقی مانده ثبت نام کنندگان نهضت ملی مسکن این استان ظرف پنج روز آینده خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، ایوب اسدالهی با بیان اینکه در استان همدان در تأمین زمین نهضت ملی مسکن متأسفانه یک عقب افتادگی داریم، اظهار کرد: تاکنون در استان همدان ۱۲۱  هزار نفر برای نهضت ملی مسکن نسبت به ثبت نام اقدام کرده‌اند که پالایش افراد به نحو مقتضی انجام شده و پالایش حدود ۲۰ هزار نفر باقی مانده که پنج روز آینده با توجه به دستور کار انجام خواهد شد.

وی افزود: با انجام شدن کامل پالایش‌ها نفرات واجد شرایط نهضت ملی مسکن استان احصاء می‌شود و با احصاء شدن افراد واجد شرایط با قدرت برنامه ریزی‌های بعدی را انجام داده و کار را پیش خواهیم برد.

اسدالهی در ادامه از پیش بینی ۷۶۰ هکتار از اراضی شورین برای طرح نهضت ملی مسکن همدان خبر داد و تصریح کرد: پلاک شورین پلاکی است که سابقه دولتی دارد و پلاک این اراضی پلاک دولتی است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به پیش بینی ۷۶۰ هکتار از پلاک اراضی شورین برای طرح نهضت ملی مسکن در مرحله اول سه قطعه از این اراضی را پیشنهاد دادیم که قطعه به قطعه برای آن طرح قرار دهیم.

اسدالهی با بیان اینکه قطعه اول به مساحت ۸۴ هکتار جلسات کارشناسی آن از اردیبهشت ماه شروع شده است، یادآور شد: به صورت شبانه روزی همکاران حوزه املاک، راه و شهرسازی، استانداری با همکاری یکدیگر میزانی از این اراضی را که دارای کمترین معارض بود را در  این مساحت برنامه ریزی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: ۸۴ هکتار در فاز اول طراحی و کار طراحی تفصیلی و جامع آن انجام شده و به زودی برای ابلاغ به شورای برنامه ریزی می‌رود که کار ابلاغ آن انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه پلاک اراضی شورین پلاک دولتی است، گفت: برخی از نفرات در این اراضی ادعا مالکیت دارند که در این رابطه با دقت کامل و با جدیت با حضور نماینده دادستان، فرماندار، نماینده فرماندار و سایر اعضاء نفراتی را که ادعای مالکیت داشتند برای ارائه مدارک و مستندات دعوت و فراخواندیم.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد: از حدود بیش از ۳۰۰ نفر ادعای مالکیت در اراضی شورین تاکنون تنها ۳۰ نفر مدارک خود را ارائه داده‌اند و مدارک آنها تکمیل شده و مابقی مدارکی ارائه نکرده‌اند.

وی در رابطه با ثبت نام مجدد یادآور شد: در روز تودیع و معارفه بنده آماری که به ما دادند با واقعیتی موجود دارای اختلاف زیادی بود که به همین علت از وزارتخانه درخواست کردیم فعلاً سایت حوزه همدان باز نشود تا ما به جمع بندی درستی برسیم و بتوانیم برنامه ریزی دقیقی برای ایجاد مسکن داشته باشیم.

اسدالهی اضافه کرد: با دقیق شدن آمار و رسیدن به جمع بندی تا آخر ماه جاری، برنامه ریزی برای مابقی افراد جامانده انجام خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن