Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی سیب‌زمینی در همدان‌ گران شد

سیب‌زمینی در همدان‌ گران شد

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با بیان اینکه ‌سیب‌زمینی ‌در همدان گران شد، گفت: اگر گرانی هم وجود دارد مربوط به افزایش هزینه‌های تولید است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، رضا البرزی اظهار داشت: با وارد شدن محصول سیب‌زمینی استان به بازار، شاهد تعدیل قیمت‌ها خواهیم بود‌.

وی درباره گرانی پیاز نیز تصریح کرد: پیاز از استان‌های دیگر وارد همدان می‌شود و هر زمان کشت کمتر شود قیمت بالا می‌رود.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان با اشاره به اینکه میوه‌های تابستانی وارد بازار شده است، عنوان کرد: برخی محصولات مانند زردآلو و گیلاس همدان هم در بازار عرضه می‌شود.

البرزی با تاکید بر اینکه یک نوع از زرد آلوی همدان در سطح کشور نمونه است، تصریح کرد: بخشی از میوه‌های تولیدی همدان به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت اصلی میوه به صورت روزانه و بر اساس مقدار عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، اظهار داشت: هرچه تولید و عرضه یک محصول بیشتر باشد قیمت هم پایین می‌آید.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت هر کیلو زرد آلو بین 20 تا 50 هزار تومان است، تصریح کرد: قبلا قیمت این محصول به 70 هزار تومان هم رسیده بود.

البرزی با بیان اینکه در مجموع کمبودی در عرضه میوه مورد نیاز مردم وجود ندارد، گفت: اگر گرانی هم وجود دارد مربوط به افزایش هزینه‌های تولید است.

وی افزود: افزایش هزینه‌های جانبی، بسته‌بندی، انبارداری، کارگر، حمل‌و‌نقل، کودهای شیمیایی و غیره، نسبت به سال گذشته عامل گرانی انواع میوه است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان به تولید آلبالو در استان اشاره کرد و گفت: قیمت این محصول هم با ورد بار شهرستان‌های استان، تعدیل می‌شود.

البرزی درباره قیمت میوه‌هایی مانند موز، انبه و نارگیل، اظهار داشت: این مصولات وارداتی است و نرخ آن هم وابسته به نرخ دلار است./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن