Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی همدان به اندازه کافی کالای اساسی دارد

همدان به اندازه کافی کالای اساسی دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: دغدغه تامین اقلام اساسی مورد نیاز مردم در این استان وجود ندارد و کالاهای اساسی به اندازه کافی ذخیره شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، ظاهر پورمجاهد در جلسه ستاد تنظیم بازار استان همدان اظهار داشت: اکنون که در شرایط تغییر نوسانات قیمت کالاهای اساسی هستیم در ذخیره سازی، تولید و تامین اقلام اساسی مشکلی وجود ندارد.

به گفته وی سازمان جهاد کشاورزی استان اطمینان خاطر داد که روند تولید مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز مناسب است و نیاز استان را برطرف می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اینکه تامین نهاده های دامی در سامانه بازارگاه بارگذاری شده است افزود: تامین سرمایه در گردش واحدهای مرتبط با این طرح با هم افزایی بانک ها به خصوص بانک کشاورزی در استان تسریع شود.

پورمجاهد تصریح کرد: مجموعه استانداری و مدیران کل استان شبانه روزی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی آماده به خدمت هستند.

وی با اشاره به نگرانی مردم در رابطه با افزایش غیر رسمی قیمت ها که در شبکه های اجتماعی منتشر می شود افزود: این افزایش قیمت ها تا مصوب تنظیم بازار کشور نباشد مبنای اجرایی ندارد و با واحدهای صنفی متخلف برخورد می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: تغییر قیمت های اقلام مرتبط با اصلاح قیمت های اقلام کالای اساسی که در طرح توزیع عادلانه یارانه ها متناسب سازی می شوند در اتحادیه ها و انجمن های تخصصی قیمت گذاری و در ستاد تنظیم بازار کشور مصوب و ابلاغ می شود.

پورمجاهد با بیان اینکه برای رفاه حال مردم استان ۵۲ واحد نانوایی در شهر همدان و ۱۵ مورد در شهر ملایر ساعات کاری خود را افزایش داده اند افزود: گروه های گشت و بازرسی مشترک به طور مرتب وضعیت موجود همه اقلام را در بازار رصد می کنند.

وی با اشاره به اینکه قرار است در حوزه توزیع نان سامانه هوشمندی راه اندازی شود ادامه داد: این سامانه که به صورت آزمونه (پایلوت) در استان های مختلف انجام می شود از طریق دستگاه کارت خوان، مصرف گاز و برق عملکرد نانوایی ها سنجیده می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از رصد و پایش ویژه نانوایی ها و ثبت دستگاه کارت خوان هزار و ۱۰۰ نانوایی در سامانه جدید خبر داد و توصیه کرد: مابقی نانوایی ها برای ثبت دستگاه کارت خوان خود در این سامانه به سرعت اقدام کنند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن