Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی چگونه قبوض برق خانگی را رایگان کنیم؟

چگونه قبوض برق خانگی را رایگان کنیم؟

وزیر نیرو از اعمال پاداش‌ مشترکان صرفه‌جو از اول خردادماه و مکانیزم رایگان شدن قبوض برق این مشترکان خبر داد و با اشاره به وجود ۶۵۰ مشترک بد مصرف برق در کشور گفت: با همکاری و همراهی مشترکان در مدیریت مصرف، از چهار ماه گرم سال با موفقیت عبور خواهیم کرد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، علی‌اکبر محرابیان شب گذشته با حضور در برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به میزان خاموشی‌ها در سال‌های اخیر گفت: در تابستان‌های متوالی و در سه زمستان، کشور با مسئله‌ای به نام خاموشی مواجه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمستان گذشته با خاموشی مواجه نشدیم و صنعت برق با تأمین سوخت از سوی وزارت نفت بدون هیچ مشکلی و به صورت پایدار برق را در زمستان گذشته برای تمام بخش‌ها تأمین کرد، به گونه‌ای که صنعت فولاد بیشترین رشد را میان کشورهای جهان به خود اختصاص داد و این حاکی از تأمین پایدار برق است. وزیر نیرو با بیان اینکه تابستان سال گذشته با ۱۵ هزار مگاوات ناترازی رو به رو بودیم، گفت: با فرض رشد ۴.۵ تا ۵ درصدی اوج مصرف برق، این عدد در سال جاری با فرض شرط عدم فعالیت ما به ۱۹ هزار مگاوات ناترازی در سال جاری می‌رسید که معادل ۲۵ درصد تولید برق کشور است.

محرابیان در بیان برنامه‌های پوشش ناترازی صنعت برق گفت: از روز شروع به کار دولت برنامه‌ریزی برای تأمین پایدار برق شروع شد که یک بخش آن در حوزه افزایش ظرفیت نیروگاه و بخش دیگر به حوزه مدیریت مصرف و کنترل تقاضا می‌پرداخت.

وزیر نیرو در بیان اینکه ناترازی سنواتی ما عدد بالایی است، گفت:  ما در حال حاضر وارد شرایط تابستان شدیم و امروز مصرف به ۵۳ هزار مگاوات به مصرف رسید.

محرابیان با اشاره به برنامه توسعه ظرفیت نیروگاهی کشور تاکید کرد: در ابتدای راه ما برنامه توسعه ۳۰هزار مگاواتی صنعت برق را داشتیم اما با توجه به روند روبه‌رشد تولید در  کشور دیدیم که ‌نمی‌توان پاسخ تقاضا را در سال‌های آتی داد.

وی ادامه داد: بر این اساس میزان برنامه برای چهار سال آتی و افزایش ظرفیت به ۳۵ هزار مگاوات شامل سه بخش یعنی ۱۵ هزار مگاوات نیروگاه‌های حرارتی مرتبط با وزارت نیرو، ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه‌های صنایع و ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه‌های تجدید پذیر تبدیل شد.

محرابیان تصریح کرد: هم اکنون از ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه صنعتی ۵۴۰۰ مگاوات عملیات شروع شده و اولین نیروگاه صنایع ما در تابستان سال جاری به مدار می‌آید، بر این اساس امیدوارم نیروگاه‌های صنایع ما به بیش از ۱۰ هزار مگاوات برسد.

وزیر نیرو تاکید کرد: این پاداش‌ها از اول خردادماه در سیستم دیسپاچینگ ما لحاظ شده و اعمال می‌شود و مشترکان می‌توانند به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف ۵۰۰ تومان پاداش بگیرد.

محرابیان با اشاره به اینکه پاداش برای ما معادل تأمین هزینه برق است، گفت: یعنی وزارت نیرو به جای خرید برق با اعطای پاداش زمینه تأمین پایدار را فراهم می‌کند، امیدواریم که کاهش مصرف با وجود این پاداش‌ها بسیار چشمگیر باشد.

وزیر نیرو در پایان گفت: از مشترکان پرمصرف نیز خواهش می‌کنیم که نسبت به صرفه‌جویی و مصرف معادل اکثریت مردم اقدام کنند. ما مشترکی داریم که ۵۰ برابر یک خانواده معمولی برق مصرف می‌کند، طبیعتاً تداوم این مصرف براساس تقاضای همه مردم با استفاده از کنتور هوشمند محدود خواهد شد./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن