Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی آمادگی کامل برای تأمین سوخت جایگزین واحدهای صنعتی همدان

آمادگی کامل برای تأمین سوخت جایگزین واحدهای صنعتی همدان

مدير شركت پخش فرآورده هاي نفتي منطقه همدان از ثبت درخواست هاي فرآورده در سامانه سدف توسط واحدهاي توليدي و كشاورزي براي سوخت جايگزين در مواقع بحران خبر داد.

 

به گزارش "همدان‌نیوز" و به نقل از روابط عمومي شركت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امين روستايي گفت: اين شركت آمادگي تأمين سوخت ذخيره براي صنايع، معادن، كارخانجات و ديگر واحدهايي كه نيازمند سوخت دوم هستند را داشته و هيچ مشكلي در اين زمينه وجود ندارد.

روستایی اطمينان داد: هر واحدي كه درخواست خود را در سامانه تجارت آسان جديد(سدف) ثبت كرده و بر اساس الزامات مصوب واجد شرايط باشد سوخت جايگزين به منظور پيش بيني مواقع افت فشار گاز طبيعي به عنوان پدافند غير عامل دريافت خواهد كرد.

وي با اشاره به شعار سال 1400،  توليد، پشتيباني ها و مانع زدايي ها ابلاغي مقام معظم رهبري، حمايت از توليد را از اولويت هاي منطقه دانست و تصريح كرد: پيش از اين ميزان سوخت جايگزين در نظر گرفته شده براي كارخانه هاي سيمان در زمان قطع احتمالي سوخت اول يعني گاز طبيعي، براي تغذيه پانزده روزه  تدارك ديده شده بود اما اين ميزان تعديل شده و به يك ماه افزايش يافته است.

مدير منطقه همدان با اذعان به اينكه هيچ واحد توليدي به دليل كمبود سوخت جایگزین تعطیل نیست، خاطرنشان كرد: از ابتداي سال 1400 تا كنون 47 ميليون ليتر نفتكوره، يك ميليون ليتر نفتگاز و 60 هزار كيلو گاز مايع براي مصارف ذخيره، جايگزين قطع گاز وبراي مصرف ژنراتور (قطعي برق) به سازمان هاي صنعت، معدن، تجارت، جهاد كشاورزي و ساير ارگان ها تحويل شده است.

روستايي از مسئولين سازمان هاي نيازمند سوخت جايگزين خواست به سايت newtejaratasan.niopdc.ir مراجعه و درخواست سوخت مورد نياز خود را در سامانه ثبت كنند تا در صورت ضرورت استفاده از سوخت دوم با وقفه اي در امر توليد مواجه نشوند.

وي با تأكيد بر اهميت توجه به پدافند غيرعامل وتمهيدات  قبل از وقوع بحران، اظهار داشت: در پي برودت هوا و كاهش دما در روزهاي اخير، ذخيره سوخت دوم از نوع فرآورده هاي نفتي مايع براي ادارات، سازمان ها، صنايع، كارخانه ها و ... در راستاي كمك به تأمين گاز مصارف خانگي و جلوگيري از قطعي احتمالي ضروري است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن