Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی بررسی بیش از چهار هزار دادخواست کارگری و کارفرمایی در استان همدان

بررسی بیش از چهار هزار دادخواست کارگری و کارفرمایی در استان همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از بررسی چهار هزار و 948 پرونده حل اختلاف کارگری و کار فرمایی در استان همدان طی ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سیداحمد توصیفیان در جمع خبرنگاران بیان کرد: در ۹ ماهه سالجاری ۴ هزار و ۹۴۸ دادخواست کارگری و کار فرمایی در مراجع حل اختلاف مستقر در ادارات تابعه این اداره کل واصل و پس از بررسی در هیات های تشخیص در مدت مذکور تعداد ۳ هزار و ۲۷۲ رأی از سوی هیأت های تشخیص صادر و همچنین در مدت فوق ۷۷۱ دادخواست تجدید نظر خواهی به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستانهای همدان و ملایر ارائه شده است.
وی درخصوص مراجع حل اختلاف گفت: به تجویز ماده ۱۵۷ قانون کار، هر گونه اختلاف بین کارفرما و کارگر یا کارآموز ناشی از اجرای قانون و مقررات کار، قرارداد کارآموزی، ‌موافقت ‌نامه‌های کارگاهی یا پیمان‌های دسته ‌جمعی کار باید در مراجع مربوط مورد بررسی قرار گیرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اضافه کرد: این گونه اختلافات در مرحله اول از طریق سازش مستقیم بین کارفرما و کارگر یا نمایندگان آنها در ‌شورای اسلامی کار و انجمن صنفی کارگران و کارفرما حل و ‌فصل می شود و در صورت عدم سازش از طریق هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف مورد رسیدگی و حل و فصل قرار می گیرد.
وی با اظهار این موضوع ۷۳۱ رای معادل ۲۲.۵ درصد کل آراسازشی بوده گفت:میزان آرای صادره توسط هیاتهای تشخیص شهرستان همدان با ۱۲۹۹رأی بیشترین آرا و شهرستان فامنین با ۲۴ رأی کمترین آرا صادره را به خود اختصاص داده اند.
توصیفیان در ادامه افزود: تعداد ۶۳۸ رأی نیز توسط هیأت های حل اختلاف مستقر در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان و ملایر صادر گردیده است
وی خاطر نشان کرد: کلیه کارفرمایان و کارگران تحت نظارت اداره کار، تابع قانون کار هستند و باید اختلاف‌ها و دعاوی به وجود آمده را بر اساس ساز و کار تعیین شده در مفاد قانون کار حل و فصل کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در رسیدگی به این پرونده ها رویکرد این اداره کل بر حل و فصل اختلافات کارگران و کار فرمایان بر اساس مصالحه و سازش است.
توصیفیان با بیان اینکه در ۹ ماهه سالجاری تعداد ۴۶ مورد اعتبار نامه مراجع حل اختلاف پیگیری و صادر شده است، درخصوص تعیین صلاحیت شرکت های خدماتی گفت: در مدت مذکور هم چنین، تعداد۶۰ مورد درخواست متقاضیان اخذ صلاحیت شرکت های خدماتی در کمیته تعیین صلاحیت شرکتهای خدماتی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن