Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی ثبت ۲۰۹ هزار سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی در همدان

ثبت ۲۰۹ هزار سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی در همدان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: تعداد سفر‌های جاده‌ای با ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان در ۷ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان، محمد سرگزی گفت: در ۷ ماهه ابتدای امسال ۲۰۹ هزار و ۸۰۰ سفر با ناوگان مسافربری جاده‌ای این استان انجام شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳.۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: با این حال تعداد مسافر جابه‌جا شده در این مدت ۲.۵ درصد کاهش داشته است و شمار مسافرانی که در ۷ ماهه نخست امسال از این استان برای آن‌ها بلیت سفر با ناوگان مسافربری جاده‌ای صادر شده یک میلیون و ۵۳۳ هزار و ۷۴۹ نفر بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با بیان اینکه سفر‌ها همراه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بوده و ناوگان مسافربری با ظرفیت کمتری مسافر سوار کرده‌اند، اظهار داشت: بخش حمل‌ونقل مسافر به شدت از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده است و شیوع ویروس کرونا باعث شد بازار سفر‌های نوروزی، اربعین و سفر‌های دانشجویان از دست رفته واین بخش به شدت متضرر شود.

این مسئول تأکید کرد: با توجه به ارائه تسهیلات دولتی به بخش رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل باید توجه داشت که برای عبور از این شرایط نیازمند ایجاد سازوکار‌های متناسب برای رفع مشکلات هستیم.

۱۷ پایانه حمل و نقل مسافر، ۴۹ شرکت، شعبه و نمایندگی حمل و نقل مسافر فعال، یک انجمن صنفی رانندگان مسافربری، دو انجمن صنفی شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل مسافربری در استان همدان وجود دارد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن