Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی نیاز روزانه همدان به ۹۰ تن مرغ/ کمبود مرغ برطرف می‌شود

نیاز روزانه همدان به ۹۰ تن مرغ/ کمبود مرغ برطرف می‌شود

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه مردم به مقدار نیاز اقدام به خرید مرغ کنند تا مشکل برطرف شود اظهار داشت: نیاز روزانه استان به گوشت مرغ 90 تن است که در روز پنجشنبه هفته پیش 103 تن لاشه به بازار تحویل داده‌ایم.

به گزارش "همدان‌نیوز"، علیرضا قره‌گوزلو با اشاره به اینکه در شهریورماه سال گذشته اتحادیه مرکزی مرغداران کشور پروتکل‌هایی را الزامی کرد که فاصله دو جوجه‌ریزی را 90 روز اعلام کرد گفت: بنابراین واحدها نیز بیش از 80 درصد جوجه‌ریزی نداشتند.
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه تعدادی از واحدها نتوانستند اقدام به جوجه‌ریزی کنند تصریح کرد: این اتفاق در سطح کشور و از جمله استان همدان اتفاق افتاد و واحدهای که توانستند اقدام به جوجه‌ریزی کنند 20 درصود ظرفیت آن‌ها خالی مانده و همین عامل کم شدن جوجه‌ریزی بود.
قره‌گوزلو با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان ورود کرده و همدان از این قضیه مستثنا شد افزود: روزانه 90 تن گوشت مرغ به سازمان صنعت و معدن تحویل می‌شود و مابه التفاوت نیاز استان نیزبا توزیع مرغ منجمد انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه از نظر تامین مرغ هیچ کمبودی در سطح بازار وجود ندارد اظهار داشت: از اواخر هفته 160 تن روزانه مازاد خواهیم داشت و تا عید به مردم قول می‌دهیم که مشکلی در زمینه مرغ در بازار وجود نخواهد داشت.
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان همدان افزود: 13 تن اضافه بر نیاز وارد شده و 153 تن مرغ زنده به بازار وارد کرده‌ایم.
قره گوزلو گفت: قاچاق مرغ 100 درصد از بین نرفته اما اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورده است.
مرتضی بیدآبادی معاون سازمان صمت استان همدان نیز با بیان اینکه قیمت هر کیلو مرغ زنده در مرغداری‌ها 21 هزار تومان است افزود: این کالا با نرخ کیلویی 29 هزار تومان به عامل عمده فروش عرضه می‌شود.
بیدآبادی از کاهش 30 درصدی تولید مرغ خبر داد و اظهار داشت: کاهش جوجه‌ریزی‌ها یکی از علل کمبود مرغ در ماه‌های گذشته بوده است.
وی با تاکید بر اینکه نرخ 31 هزار تومانی مرغ در سراسر کشور یکسان است گفت: برند و برچسب مرغ هیچ تاثیری در افزایش قیمت آن ندارد.
معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  همدان به وضعیت تخم‌مرغ در بازار همدان اشاره کرد و اظهار داشت: نرخ مصوب هر شانه تخم‌ مرغ 43 هزار تومان و کیلویی 18 هزار و 800 تومان اعلام شده است.
بیدآبادی با بیان اینکه 5 واحد مرغ تخم گذار ما غیرفعال بوده است گفت: اخیرا 2 واحد به چرخه تولید بازگشته و 2 واحد هم در هفته آینده فعال می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه بازرسان ما به صورت روزانه بر وضعیت بازار و قیمت کالاها نظارت می‌کنند، تصریح کرد: مردم می‌توانند هرگونه گرانفروشی و تخلفات صنفی را به سامانه 124 گزارش دهند./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن