Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی کاهش قیمت لبنیات به استان همدان ابلاغ نشده است

کاهش قیمت لبنیات به استان همدان ابلاغ نشده است

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: کاهش قیمت لبنیات به استان ابلاغ نشده است، همچنین برای افزایش قیمت نان منتظر وزارت کشور هستیم.

به گزارش "همدان‌نیوز"، مرتضی بیدآبادی با اشاره به اینکه لبنیات در سه گروه تقسیم بندی می‌شوند، افزود: گروه اول شامل ۹ قلم کالایی، گروه دوم شامل محصولات سفارشی واحد لبنی و گروه سوم شامل محصولات محلی هستند. گروه اول و سوم توسط ستاد تنظیم بازار کشور قیمت گذاری می‌شوند و گروه دوم توسط واحد لبنی مربوطه قیمت گذاری می‌شود که غالبا با افزایش همراه بوده است. همچنین محصولات لبنی گروه اول از تنوع کمتری در بازار برخوردار است.

وی با بیان اینکه کاهش قیمت برای آن دست از محصولاتی که توسط ستاد تنظیم بازار قیمت گذاری می‌شوند، بوده است، اظهار کرد: در این زمینه مصوبه‌ای برای کاهش قیمت به ما ابلاغ نشده است همچنین نرخ شیر خام نیز تغییری نداشته است. لازم به ذکر است که قیمت شیر خام درب دامداری شش هزار و ۴۰۰ تومان و شیر جوشیده محلی برای مصرف کننده هشت هزار و ۲۰۰ تومان است.

بیدآبادی با تاکید بر اینکه آخرین افزایش قیمت نان به اسفند ماه سال ۹۸ بر می‌گردد، گفت: در حال حاضر قیمت نان بر اساس تورم سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ به روزرسانی  نشده است بنابراین برای افزایش قیمت نان ابتد باید برای نرخ آرد تصمیم گیری شود و این تصمیم توسط وزارت کشور و ستاد تنظیم بازار کشور انجام می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: ستاد تنظیم بازار استان در تلاش است که قبل از ستاد تنظیم بازار کشور این افزایش قیمت را به نتیجه برساند که در این زمینه منتظر نظر وزارت کشور هستیم. لازم به ذکر است قیمت هر کیلو آرد مخصوص نان لواش ۸۵۰ تومان است که قیمت تمام شده آن برای دولت ۷ هزار تومان است.
 
معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به کاهش عرضه مرغ گرم در بازار در هفته جاری، افزود: در هفته جاری با کاهش عرضه مرغ گرم روبه رو هستیم که با توزیع مرغ منجمد به بازار سطح قیمت را کنترل می‌کنیم. درحال حاضر قیمت گوشت مرغ گرم ۳۱ هزار تومان و مرغ منجمد ۲۵ هزار تومان است.

بیدآبادی قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی گرم را ۱۶۵ هزار تومان و گوشت گوساله تازه را ۱۶۰ هزار تومان بیان کرد و افزود: همچنین قیمت گوشت سردست و گردن داخلی گوسفندی منجمد ۹۵ هزار تومان و گوشت سردست داخلی گوساله منجمد ۱۱۲ هزار تومان است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن