Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی همدانی‌ها مرغ منجمد نمی‌خرند/ عرضه مرغ و گوشت منجمد در فروشگاه‌های خاص

همدانی‌ها مرغ منجمد نمی‌خرند/ عرضه مرغ و گوشت منجمد در فروشگاه‌های خاص

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: درحال حاضر قیمت مرغ منجمد و گرم به هم نزدیک است و مردم انگیزه ای برای خرید مرغ منجمد ندارند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، بیژن ترابیان درخصوص وضعیت عرضه گوشت منجمد در استان و علت عرضه آن ها در نزدیکی به تاریخ انقضای آن ها مطرح کرد: زمانی که این گوشت ها نزدیک به تاریخ انقضایشان است، با درصد تخفیفی عرضه می شوند و گاهی این قیمت تا ۳۰ درصد هم از قیمت گوشت های عرضه شده در بازار کمتر است، به نوعی که این گوشت ها با قیمت هرکیلو ۹۰ تا ۹۲ هزار تومان عرضه می شوند در حالی که قیمت گوشت کیلویی ۱۳۰ هزار تومان است.
وی در پاسخ به اینکه این گوشت ها یکسال قبل و با قیمتی پایین تر خریداری شده اند پس دلیل این کاهش قیمت ها تخفیف نیست بلکه در معرض فساد بودن آنها است، اظهار کرد: این موضوع مربوط به پشتیبانی امور دام هم نیست، قیمت گذاری چیزی است که توسط ستاد تنظیم بازار کشور انجام می شود.
معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تاکید بر اینکه مسئول این روند سازمان صمت نیست، گفت: گوشت هایی که سه ماه، ۶ ماه و یکسال تاریخ دارند، قیمت های متفاوتی نسبت به هم دارند؛ یعنی زمانی که گوشت ها ۰ روز یا یک ماه تاریخ دارند، قیمت آن ها برای عرضه به بازار پایین تر در نظر گرفته می شود بدین ترتیب با تخفیف ۱۰ تا ۳۰ درصدی وارد بازار می شوند تا سریعتر به فروش برسند یعنی روند به این صورت نیست که همه گوشت هایی که کم تاریخ است، وارد بازار می شوند بلکه گوشت های کم تاریخ تر با قیمت مناسب تر در یک بازه زمانی خاص عرضه می شود.
وی با بیان این موضوع خاطرنشان کرد: برای فروش گوشت های منجمد محدودیتی وجود ندارد و همه فروشگاه ها آن را موجود دارند.
ترابیان در پاسخ به اینکه مشاهدات در استان همدان نشان می دهد که مرغ منجمد تنها در فروشگاه های خاص و محدودی عرضه می شوند و در دسترس عموم نیست، اظهار کرد: ما علاقه مندیم تا مکان های توزیع چنین محصولاتی را به مردم به نحو گسترده ای اطلاع رسانی کنیم تا از مکان های عرضه آن ها خبردار شوند اما در خصوص فروشگاه های عرضه این محصولات نیز باید گفت که به سبب شرایط دمایی خاص این محصول نمی توان آن را بین همه مرغ فروشی ها عرضه کرد.

مرغ منجمد  در بین فروشگاه هایی که مجهز به یخچال صفر درجه هستند، عرضه می شود

وی با تاکید بر اینکه در عرضه مرغ های منجمد باید موضوع زنجیره سرد آن ها مدنظر باشد، اظهار کرد: این گوشت بین فروشگاه هایی چون فروشگاه های زنجیره ای که مجهز به یخچال صفر درجه هستند، عرضه می شود.
معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه مرغ منجمد همیشه عرضه نمی شود و هم اکنون قیمت آن هر کیلو ۲۵ هزار تومان است در حالی که قیمت مرغ گرم برابر ۲۷ هزار تومان است، اظهار کرد: یعنی قیمت این دو نوع گوشت مرغ به هم نزدیک و تاحدی همتای هم می شود، بدین سان انگیزه برای خرید مرغ منجمد کاهش و کم خریدار می شود./ بازار

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن