Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی تشکیل شورای مزد فرش دستباف در همدان

تشکیل شورای مزد فرش دستباف در همدان

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از راه‌اندازی و تشکیل شورای مُزد فرش دستباف این استان خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، آقایار فراشی اظهار کرد: شورای مُزد فرش دستبافت استان همدان تشکیل و راه‌اندازی شده و تولیدکننده و بافندگان استان می‌توانند به راحتی برای قیمت‌گذاری فرش خود و یا تعیین دستمزد بافنده به این شورا مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه دفتر شورای مُزد استان همدان در اتحادیه صنف واقع در سرای روحانی قرار دارد، تصریح کرد:آقایان کندی رئیس شورا ، صباغ نایب رئیس و ایزدی دبیر این شورا تعیین شده‌اند .
فراشی با بیان اینکه شورای مُزد فرش دستباف در سطح کشور تنها در استان قم وجود دارد و شورای مُزد فرش دستبافت استان همدان دومین شورای مُزد فرش دستبافت راه‌اندازی شده در سطح کشور است، خاطرنشان کرد: استان همدان چندین سال پیش تنها دارای شورای فنی فرش بود که این شورا نیز به دلایل مختلف از چندین سال پیش منحل شد.
وی در ادامه تصریح کرد: عدم وجود شورای مُزد فرش دستبافت موجب آن بوده که در حق بافنده ظلم شده و دستمزد واقعی نامشخص باشد و بافنده و یا تولیدکننده به حق واقعی خود نرسیده و بیشترین سود را دلالان و واسطه‌های فرش ببرند.
فراشی ادامه داد: با راه‌اندازی این شورا در واقع شورای مزد قیمت واقعی فرش را اعلام کرده و تولیدکننده و بافنده از قیمت واقعی فرش دستباف باخبر می‌شوند و ضمن اینکه این قیمت‌ها در قیمت مصرف‌کننده تأثیری ندارد اما سود دلال و واسطه منطقی و کمتر خواهد شد.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن بافنده و تولیدکننده از عیب فرش که بر روی قیمت تأثیر دارد، باخبر شده و در تولیدات بعدی خود لحاظ می‌کنند.
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان همچنین بابیان اینکه استان همدان دارای ۵۰ هزار نفر بافنده فرش است، افزود: سالیانه ۲۰ هزار متر مربع فرش دستبافت در سطح استان همدان توسط بافندگان فرش تولید می‌شود و این استان جزء شش و یا هفت استان‌های برتر در تولید فرش و فعالیت‌های مرتبط با فرش به شمار می‌رود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن