Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی افزایش ۷۰ درصدی قیمت میوه‌های پاییزی در همدان

افزایش ۷۰ درصدی قیمت میوه‌های پاییزی در همدان

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان گفت: قیمت میوه‌های نوبرانه پاییزی نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، امسال قیمت میوه‌های تابستانی روی خوشی به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه نشان نداد و بسیاری از خانواده‌ها به خاطر گرانی انواع میوه نتوانستند از خاصیت و ویتامین‌های موجود در میوه‌ها بهره ببرند.

اکنون هم با از راه رسیدن فصل پاییز میوه‌های پاییزی مانند نارنگی، لیموشیرین، پرتقال و انار وارد بازار شده اما شدت گرانی به حدی است که میوه‌‌ها همانند کالایی لوکس خودنمایی کرده و کمتر کسی قدرت خرید آن را دارد.
در حال حاضر نرخ هر کیلو نارنگی 25 هزار، انار 30 هزار، لیموشیرین 25 هزار، پرتقال 27 هزار، خرمالو 26 هزار و سیب درختی 13 و انگور 23 هزار تومان است.
قیمت سبزیجات هم از قافله گرانی‌ها عقب نمانده به طوری که نرخ کالاهایی مان ند هویج و کاهو نسبت به ابتدای سال چندین برابر شده است.
افزایش هزینه‌های تولید عامل گرانی میوه است
رضا البرزی اظهار داشت: افزایش هزینه‌های تولید میوه، مانند هزینه حمل‌ و‌ نقل، حقوق کارگر، بسته‌بندی کالا، سبد میوه و غیره سبب افزایش 70 درصدی قیمت میوه  نسبت به مدت مشابه پارسال شده است.
وی با بیان‌اینکه تقاضای خرید میوه کاهش یافته است، تصریح کرد: سال گذشته قیمت‌ها ارزان‌تر بود میزان خرید مردم هم بیشتر بود.
رئیس اتحادیه میوه‌و‌تره بار همدان گفت: از طرفی هم شیوع کرونا سبب کاهش مهمانی‌ها و مجالس شده که خود عاملی برای کمبود تقاضا در بازار میوه است.
البرزی به افزایش قیمت سبزیجات اشاره کرد و اظهار داشت: کاهش بارندگی و کم آبی سبب کاهش سطوح زیر کشت و در نتیجه کمبود و گرانی کالاها شده است.
وی با اشاره به اینکه نرخ هر کیلو هویج به 15 هزار تومان رسیده است، تصریح کرد: با ورود محصولات نقاط گرمسیر به استان شاهد ارزانی کالاهایی مانند هویج و کاهی خواهیم بود.
رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان از کمبود تولید و گرانی گوجه‌ فرنگی نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: پارسال تولید بیش از نیاز گوجه‌فرنگی در استان سبب اشباع محصول و ضرر و زیان کشاورزان شد./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن