Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی نیمی از بودجه همدان محقق شد

نیمی از بودجه همدان محقق شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان گفت: از مجموع از ۱۱۸۳ میلیارد تومان اعتباری که تا امروز به استان ابلاغ شده ۵۰ درصد آن تخصیص ابلاغ شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سید اسکندر صیدایی گزارشی از آخرین وضعیت اعتبارات هزینه‌ای و تملک استان ارائه کرد و افزود: در اعتبارات تملک سرمایه‌ای استانی از مجموع ۵۰۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب استانی، ۷۹.۹ درصد تخصیص به استان ابلاغ شده که از این رقم ۱۴۰ میلیارد تومان نقدی و مابقی اسناد خزانه است.

وی با بیان اینکه تاکنون تخصیص اعتبارات نفت و گاز به استان ابلاغ نشده است، مطرح کرد: در مجموع از ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبارات ۶۲ درصد تخصیص را داشته‌ایم و حدود ۴۰ درصد موافقتنامه‌ها تاکنون مبادله شده است.
صیدایی با اشاره به اینکه هنوز نقدینگی عمرانی به حساب خزانه استان واریز نشده اما نامه تخصیص ابلاغ شده است، بیان کرد: در طرح‌های استانی ویژه ۹۰ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که حدود ۶۹ درصد تخصیص دارد.
وی با اشاره به اینکه اعتباراتی که از محل سفر دکتر نوبخت به همدان ابلاغ شده بود سه اعتبار ۷۸ میایرد تومانی، ۳ میلیارد تومانی و ۵ میلیارد تومانی بود، افزود: دو مورد سه و پنج میلیارد تومانی به استان تخصیص داده شد اما ۷۸ میلیارد تومان تاکنون تخصیص داده نشده است.
صیدایی اعتبارات پروژهای نیمه تمام را ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان عنوان کرد که صد در صد آن تخصیص داده شده است و گفت: قانون استفاده متوازن ۲۹۴ میلیارد تومان اعتبار داشت که ۲۵ درصد تخصیص به شکل اسناد ابلاغ شده و در مجموع از ۱۱۸۳ میلیارد تومان اعتباری که تا امروز به استان ابلاغ شده ۵۰ درصد تخصیص ابلاغ شده است.
 وی اضافه کرد: در اعتبارات هزینه‌ای استانی ۵۳۰ میلیارد تومان ابلاغیه داشتیم که ۳۹ درصد تخصیص یافته و در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است، همچنین دو ردیف خاص اعتباری از محل فروش اموال برای پرداخت مانده مرخصی دستگاه‌های اجرای در نظر گرفته شد و تا امروز به جز یک دستگاه بقیه دستگاه‌ها مانده مرخصی و پاداش پایان خدمت سال ۹۹ را پرداخت کرده‌اند./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن