Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی کمبود مرغ همدان هفته آینده برطرف می‌شود

کمبود مرغ همدان هفته آینده برطرف می‌شود

مدیر طیور جهاد کشاورزی استان همدان گفت: با افزایش کشتار مرغ نیاز استان تامین و کمبود مرغ برطرف می شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، علیرضا قراگزلو افزود: مصرف گوشت مرغ در استان همدان روزانه ۹۵ تن است که در پیک مصرف به ۱۳۰ تن می رسد. 
وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۱۰۷ تن مرغ در استان کشتار می شود اظهار داشت: ۵۲۴ واحد مرغداری در استان وجود دارد که در هر دوره تناوب ۳۲۰ واحد جوجه ریزی دارند. 
وی علت کمبود مرغ استان همدان را خروج مرغ به استان های مرکزی عنوان کرد و گفت: خرداد ماه ۹۰ واحد با تعویق وارد مدار شد و تولید مرغ از ۱۳۷ تن در طول روز به ۱۰۷ تن کاهش یافت. 
مدیر طیور جهاد کشاورزی استان همدان افزود: تیرماه امسال ۱۸۵ هزار جوجه ریزی در مرغداری ها انجام شد که در ۱۰ روز آینده روزانه ۱۸۵ تن مرغ در استان توزیع خواهد شد. 
قراگزلو با اشاره به اجرای طرح زنجیره مرغ در استان نیز گفت: در سه پروسه تامین نهاده، تولید و کشتار مرغ، واسطه ها وجود دارند که با ایجاد زنجیره تولید، تمام این بخش ها با زیرمجموعه های مرتبط بدون دلالان به هم متصل می شوند. 
وی ادامه داد: در تعریف این زنجیره تولید واسطه ها حذف شده و حلقه های تولید مرغ بدون دلالان به هم مرتبط می شوند.
مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امکان برنامه ریزی برای عرضه به بازار، ایجاد انگیزه برای رقابت با برندهای مشخص، بهبود شاخص های اقتصادی تولید و امکان فعالیت بر اساس نیاز و سفارش بازار از مهمترین مزیت های ایجاد این زنجیره است.
وی خاطرنشان کرد: کاهش قیمت تمام شده و هزینه های تولید مرغ و در نتیجه حمایت از مصرف کننده از دیگر مزیت های ایجاد این زنجیره تولید است. 
قراگزلو گفت: ۵۲۳ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت تولید ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در هر دوره و ۱۹ واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۵۰۰ هزار قطعه و یک واحد جوجه کشی با ظرفیت یک میلیون قطعه در استان همدان فعال است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن