Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی اجاره چاه‌های کشاورزی برای استفاده آب شرب در همدان

اجاره چاه‌های کشاورزی برای استفاده آب شرب در همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان از پیش‌بینی تسهیلات تشویقی برای کشاورزانی که چاه کشاورزی خود را جهت استفاده برای آب شرب اجاره دهند، خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، مهندس منصور ستوده گفت: کشاورزانی که چاه کشاورزی خود را جهت استفاده برای آب شرب به شرکت آب و فاضلاب اجاره دهند از طرف شرکت آب منطقه ای تسهیلات تشویقی دریافت خواهند نمود.
وی افزود: با توجه به بروز خشکسالی و کمبود منابع آب سطحی و زیرزمینی در سالجاری و به منظور تامین کوتاه مدت آب شرب باید به سمت شناسایی چاه‌های کشاورزی که امکان استفاده آن برای شرب است رفت و آنها را از کشاورزان اجاره کرد تا در موقع بحران بتوان از آنها بهره برد.
ستوده ادامه داد: تغییر الگوی مصرف آب یکی از راه‌هایی است که می‌تواند عبور از بحران آب را تسهیل کند بر همین اساس باید با فرهنگسازی به سمت و سویی حرکت کرد که صرفه‌جویی از سوی تک تک افراد جامعه مورد توجه قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان بیان کرد: امروز باید با فرهنگسازی مصرف بهینه به سمت و سویی حرکت کرد که آنچه به کاهش پرت آب در بخش کشاورزی، بخش آشامیدن، به‌ویژه شبکه‌های آب شهری ختم می‌شود باید در اولویت همه برنامه‌های ما قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: بی‌شک فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف بهینه آب مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند سبب کاهش مصرف شود و با توجه به کاهش نزولات آسمانی و وضعیت ذخیره آب در سد اکباتان صرفه جویی آب امری ضروری است.
ستوده ضمن در خواست مجدد از همشهریان محترم خصوصا" شهر همدان در خصوص صرفه جویی و مصرف بهینه آب شرب، گفت: قطعا" با همکاری آحاد جامعه می توان بر مشکلات ناشی از کمبود آب چیره شد و در این خصوص نیز مدیران بخش دولتی در زمینه اصلاح الگوی کشت کشاورزی ، توسعه روشهای نوین آبیاری و بخصوص قطره ای اصلاح شبکه های انتقال و توزیع آب شرب ونیز استفاده حداکثری از ظرفیت منابع آبی موجود استان حرکت کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن