Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی خسارت ۲.۴ میلیاردی سرمازدگی به باغات همدان

خسارت ۲.۴ میلیاردی سرمازدگی به باغات همدان

رئیس اداره بحران سازمان جهادکشاورزی استان همدان اعلام کرد: در سال جاری در پی سرمازدگی به باغات و اراضی زراعی استان همدان، ۲۰۴ میلیارد تومان خسارت به این دو بخش کشاورزی وارد شد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، احدظفری مطرح کرد: در پی وقوع سرمازدگی در استان همدان متأسفانه ۲۶ هزار و ۶۵۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان همدان دچار خسارت شدند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش باغی و زراعی استان وارد شده بود، اظهار کرد: امسال محصولات زراعی چغندرقند، گندم، جو و کلزا بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده اند.
ظفری با بیان اینکه ۱۸ هزار و ۴۷۵ هکتار از اراضی زراعی استان دچار خسارت سرمازدگی شدند، تصریح کرد: خسارت ۲۳ میلیارد و ۲۴۸ میلیون تومانی به اراضی زراعی باعث افت ۱۶ هزار و ۱۷۵ تن محصول می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ۱۰ تا ۱۵ درصد از اراضی گندم و جو استان دچار خسارت شده است، بیان کرد: در چغندرقند بیشترین خسارت به اراضی وارد شده است که کشاورزان باید واکاری یا کشت جایگزین انجام دهند.
این مقام مسئول یادآور شد: همچنین به علت سرمازدگی امسال ۸۱۹۰ هکتار از باغات استان آسیب ۱۰ تا ۵۰ درصدی دیده اند که باعث از بین رفتن ۱۷ هزار و ۳۳۰ تن محصول باغی می‌شود.
ظفری افزود: بیشترین خسات سرمازدگی در شهرستان های جنوبی از جمله نهاوند، تویسرکان، ملایر و اسدآباد رخ داده است چراکه در این نواحی اراضی در مرحله رشد رویشی و باغات در مرحله گلدهی بوده اما در شهرستان های شمالی به علت پایین بودن دما کمتر آسیب دیدند.
رئیس اداره بحران سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به بیمه محصولات کشاورزی، یادآور شد: ۱۴۹ هزار هکتار از اراضی زراعی و ۹۳۸ هکتار از باغات استان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دارند.
وی با تأکید بر اقدامات پیشگیرانه توسط کشاورزان، خاطرنشان کرد: کشاورزان و بهره‌بردارانی که دچار خسارت شدند، به دفاتر صندوق بیمه کشاوزی شهرستان ها مراجعه کنند./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن