Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی 10سال معافیت مالیاتی برای سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه اقتصادی

10سال معافیت مالیاتی برای سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه اقتصادی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان: واحدهای جدید صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی، از ۷ سال معافیت مالیاتی برخوردار میشوند.

 به گزارش "همدان‌نیوز"، محمدرضا بادامی افزود: واحدهای صنعتی که در مناطق محروم ایجاد شود، از ده سال معافیت مالیاتی برخوردار میشوند.

منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد در فاصله تقریبی ۴۵ کیلومتری همدان و در مجاورت شهرستان فامنین قرار دارد. مساحت اراضی این منطقه ویژه اقتصادی هزار و ۳۰ هکتار است که در سال ۸۸ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است. طرح کالبدی آن نیز به تایید رسیده و مجوز بهره‌برداری نیز دارد.

بادامی با اشاره به اینکه ۱۰۰ هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی در اختیار یک شرکت پتروشیمی قرار گرفته که در حال انجام عملیات ساخت و ساز است و تقریباً ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: فعلاً اولین طرحی که در منطقه مستقر شده، همین پروژه پتروشیمی است و واحد دیگری هنوز مستقر نشده است.

او با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های لازم برای احداث واحد پتروشیمی در منطقه ویزه اقتصادی جهان‌آباد فراهم شده است، گفت: دیگر اراضی نیز آماده واگذاری است و در صورت اعلام سرمایه‌گذاران واگذار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم که بهره‌برداری از این واحد صنعتی پتروشیمی با توجه به حجم کار حداقل سه سال خواهد بود. تولید این واحد پتروشیمی، اتیلن اکساید است که قابل انتقال به جای دیگری نیست. برای این محصول باید تاسیساتی که زیرمجموعه این واحد صنعتی است، در اطراف آن ایجاد شود تا بتوان آن را مصرف کرد. خود واحد پتروشیمی حدوداً تا سه سال دیگر بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان با بیان اینکه طبق برآورد‌های اولیه‌ای که داریم این واحد تولیدی ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر را خواهد داشت، گفت: این واحد صنعتی ماده اولیه خیلی از تولیداتی است که باید در آنجا مستقر شوند و از تولیدات آن استفاده کنند؛ بنابراین سرمایه‌گذاری خوبی متعاقب احداث این واحد شکل خواهد گرفت که هر کدام مبالغ سرمایه‌ای زیادی را جذب خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: واحد‌های کلان سرمایه‌گذاری کلان نیاز دارند. زیرساخت‌هایی که ما تاکنون برای این اراضی فراهم کرده‌ایم فاز اول این مجموعه را جوابگو خواهد بود، اما نیاز است که برای تکمیل پتروشیمی اقدامات تامین مالی در ادامه کار صورت بگیرد که آن‌ها را هم پیگیری می‌کنیم.

بادامی خاطرنشان کرد: هنوز گمرک در منطقه ویزه جهان آباد مستقر نشده است. اگرچه به محض شروع تولید در این منطقه آن را ایجاد خواهیم کرد. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان در پایان تصریح کرد: با تکمیل شدن اقدامات اولیه فراخوان نهایی را برای جذب سرمایه‌گذار و استقرار واحد‌ها خواهیم داد./ صداوسیما

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن