Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی مرغ در همدان ۲۵ هزار تومان شد

مرغ در همدان ۲۵ هزار تومان شد

رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی استان همدان از کاهش ۸۰۰۰ تومانی قیمت مرغ در بازار این استان خبر داد و گفت: قیمت مرغ گرم که در هفته گذشته به ۳۳ هزار تومان هم رسیده بود، کاهش یافته و امروز به ۲۵ هزار تومان رسیده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، داریوش سرحدی با بیان اینکه حجم تولید مرغ در استان زیاد شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه جوجه ریزی های آبان نسبت به مهرماه خوب بوده، حجم تولید گوشت مرغ افزایش یافته است و احتمالاً قیمت مرغ تا چند روز آینده کاهشی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه شب گذشته ۱۲۰ تن مرغ در استان کشتار شد، تصریح کرد: در آبان دو میلیون و ۲۷۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان همدان صورت گرفته که نسبت به مهرماه افزایش ۵۳ درصدی داشته است.
سرحدی درباره تأثیر توزیع مرغ منجمد بر کاهش قیمت مرغ گرم در بازار، ادامه داد: توزیع مرغ منجمد تنها علت کاهش قیمت مرغ گرم نبوده بلکه مرغ منجمد در کنار مرغ گرم از افزایش بی رویه قیمت جلوگیری کرده و به تأمین بازار مصرف کمک می‌کند.
رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه در استان همدان می‌خواهیم قیمت مرغ به قیمت مصوبه ستادتنظیم بازار برسد، بیان کرد: طی روزهای آینده به احتمال زیاد قیمت مرغ با کاهش روبرو خواهد بود و به قیمت مصوبه می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه قیمت دام زنده در بازار دام روند ثابتی دارد، یادآور شد: قیمت دام زنده به صورت هفتگی در کمیته تعیین قیمت دام مشخص می‌شود به طوریکه هر هفته عوامل افزایش قیمت بررسی شده و اگر این عوامل ثابت باشد قیمت مشخصی برای دام زنده اعلام می‌شود.
سرحدی اظهار کرد: در حال حاضر حداکثر قیمت دام سبک زنده ۹۷ هزار تومان و حداکثر قیمت دام سنگین ۸۰ هزار تومان است و تمام کسانی که در میدان دام همدان غرفه دارند موظف هستند قیمت‌های تابلو روان را رعایت کنند و اگر بالاتر از این قیمت خرید و فروش کنند، برخورد قانونی خواهد شد./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن