Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی توزیع نفت‌گاز یورو۴ در ناوگان‌ اتوبوس‌رانی استان همدان

توزیع نفت‌گاز یورو۴ در ناوگان‌ اتوبوس‌رانی استان همدان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از بهره‌مندی ناوگان اتوبوسرانی مسافربری درون‌شهری از نفتگاز یورو ۴ در سطح ۱۰ شهرستان استان همدان از اواسط مهر ماه سال‌جاری خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز" و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی در این باره گفت: یکی از دلایل استمرار آلودگی هوای شهرهای بزرگ، کیفیت سوخت مصرفی در اتوبوس‌های حمل‌ونقل مسافربری درون‌شهری است که سالهاست مطالعات گسترده‌ای در این حوزه صورت گرفته و اخیرا نیز نتایج خوبی در زمینه دستیابی به تولید بنزین و نفتگاز با بالاترین شاخص‌های کیفیت روز دنیا حاصل شده است.
روستایی با بیان اینکه این روند از سرعت قابل قبولی برخوردار است، تصریح کرد: فراگیری استفاده از این سوخت پاک در استان همدان، مستلزم تلاش و پیگیری مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط در تأمین فرآورده، استانداردسازی و بهبود زیرساخت‌های لازم در تأمین، نگهداشت و توزیع سوخت است.
وی افزود: تردیدی نیست که همکاری شهرداری‌ها که ارائه دهنده خدمات عمومی به شهروندان هستند، تعیین‌کننده بوده و در این مبحث خاص، تکاپوی مدیریت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان با همکاری سازمان‌های هم‌راستا و مرتبط به عنوان متولیان اصلی در تجهیز امکانات، تخصیص مخازن ویژه و هماهنگی نصب سامانه هوشمند سوخت، تداوم کنترل و روند کاهشی آلودگی هوا را نوید می‌بخشد.
این مقام مسئول یادآور شد: طی انجام مکاتباتی با شهرداری‌های استان، اعلام آمادگی شد که در صورت اصلاح و بهبود زیرساخت‌های انبارش سوخت، ارسال محمولات نفتگاز با استاندارد یورو ۴ به این مراکز مقدور خواهد بود.
مدیر منطقه همدان خاطرنشان کرد: پیشتر واحدهای اتوبوس‌رانی شهری در شهرهای مختلف استان از طریق خرید مقادیر عمده سوخت به صورت حواله‌ای اقدام می‌کردند و بر اساس الگوی کارکرد روزانه و پیمایش مسیر، فرآورده دریافتی را در میان وسائط نقلیه دیزلی تحت پوشش با کاربری عمومی توزیع می‌کردند که این رویه با چارچوب‌های عملیاتی تعریف و تبیین شده شرکت ملی پخش مطابقت نداشت، لذا تأمین و فروش نفتگاز با استاندارد یورو ۴ مشروط به تجهیز سامانه هوشمند و استانداردسازی زیرساخت لازم بود.
وی ادامه داد: با اصلاح زیرساخت لازم و تجهیز امکانات مورد نیاز در واحدهای سوخترسانی تحت نظارت شهرداری‌های استان از اواسط مهر ماه جاری، تمامی اتوبوس‌های خطوط درون‌شهری در سطح ۱۰ شهرستان استان همدان از نفتگاز یورو ۴ بهره‌مند شدند.
این مقام مسئول اذعان داشت: حاصل این تعامل کارساز، به‌سوزی سوخت در محفظه احتراق اتوبوس‌های پرتردد شهری، ورود کمتر آلاینده‌ها به محیط زیست و تأثیر مهمی است که بر سلامت شهروندان دارد.
مدیر منطقه همدان، شرط موفقیت سازمان‌های عمومی و خصوصی را تلاش در بالا بردن سطح کیفی خدمات ارائه شده به شهروندان، جلب رضایتمندی مشتریان و بهبود مستمر الگوها و فرآیندهای کاری ارائه کالا و خدمات دانست و اظهار کرد: خوشبختانه این شرکت با تعامل و همکاری که تاکنون با دستگاه‌های متولی و ذیربط خود در این عرصه داشته، توانسته کارنامه خوبی از خود در سطح ادارات استان ارائه کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن