Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی بی‌ثباتی قیمت، صادرات در همدان را کاهش داد

بی‌ثباتی قیمت، صادرات در همدان را کاهش داد

یک صادرکننده ظروف تفلون و ورقه‌های آلومینیومی با اشاره به افزایش بی‌رویه نرخ مواد اولیه این صنعت، بیان کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات صادرکنندگان نبودن مواد اولیه در بازار و افزایش روزانه نرخ این مواد است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، صادق هراتی گفت: با افزایش بی‌رویه نرخ مواد اولیه و بالا رفتن تورم و با توجه به اینکه تولید ظروف تفلون زمان‌بر است، تولیدکنندگان ایرانی نمی‌توانند به تولید برسند و متحمل ضرر و زیان فراوانی شده‌اند.
صادرکننده ظروف تفلون و ورقه‌های آلومینیومی اذعان کرد: درحال حاضر به دو کشور عراق و امارات متحده عربی این ظروف را صادر می‌کنیم و از مسئولین و دولت درخواست دارم که نگاه ویژه‌ای به صادرکنندگان داشته باشند و آن‌ها را حمایت کنند، چراکه صادرات نقش مهمی در اقتصاد و اشتغال کشور ایفا می‌کند.
وی گفت: استان همدان در امر صادرات پتانسیل بسیار خوبی دارد که متأسفانه نتوانسته به جایگاه اصلی خود برسد.
هراتی با بیان اینکه ارز نیمایی به ضرر صادرکنندگان است، مطرح کرد: صادرکنندگان مجبور هستند که مواد اولیه خود را با ارز غیر نیمایی خریداری کنند، اما برای صادر کردن محصولات باید آن را با ارز نیمایی به فروش برسانند.
وی با انتقاد از عدم حمایت دولت از صادرکنندگان، عنوان کرد: برگشت ارز واحدهای تولیدی اصلاً به نفع تولیدکنندگان و صادرکنندگان نیست و اگر این روند ادامه داشته باشد، بیشتر صادرکنندگان تمایلی به صادرات نشان نخواهند داد.
 
صادرکننده ظروف تفلون و ورقه‌های آلومینیومی بازار عراق را از مهم‌ترین بازارهای هدف صادراتی دانسته و تأکید کرد: یکی از موضوعات مهم برای برقراری ارتباط با عراق، فرهنگ است؛ بنابراین بازار عراق برای ما بازار خوبی محسوب می‌شود و حتی اگر در آینده مشکلات گمرکی نداشته باشیم، دوباره می‌توانیم تولیدات خود را در عراق انجام دهیم./ سپهرغرب

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن