Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی پیش‌بینی 690 پایگاه در همدان برای جمع‌آوری زکات فطریه

پیش‌بینی 690 پایگاه در همدان برای جمع‌آوری زکات فطریه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان گفت: در روز عید سعید فطر، ۶۹۰ پایگاه در مسجدها و مراکز نیکوکاری این استان برای جمع‌آوری زکات فطریه پیش‌بینی شده‌است که ۱۷۰ پایگاه آن در شهر همدان قرار دارد.

به گزارش "همدان نیوز"، پیمان ترکمانه افزود: امسال زکات فطریه مردم همدان بر اساس نوع نیاز، به حساب ۱۰۲ هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) واریز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زکات فطریه در همان روز عید سعید فطر به حساب نیازمندان واقعی واریز می‌شود، اظهار داشت: مبلغ فطریه برای هر نفر دست کم ۱۰ هزار تومان و مبلغ کفاره غیر عمد نیز روزی سه هزار تومان اعلام شده است.

ترکمانه با اشاره به اینکه کفاره عمد نیز به ازای هر روز ۱۸۰ هزار تومان است، بیان کرد: افرادی که مصرف برنج آن‌ها بیشتر از سایر مواد غذایی است بسته به مصرف خود باید به ازای هر نفر بین ۳۰ هزار تا ۵۰ هزار تومان فطریه پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه عید فطر سال گذشته نزدیک به ۹۲ میلیارد ریال زکات فطریه در استان همدان جمع‌آوری شد پیش‌بینی کرد امسال این مبلغ تا ۳۰ درصد افزایش یابد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان عنوان کرد: امسال به دلیل کمبود کاغذ و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، پاکت فطریه در درب منازل شهروندان ارایه نمی شود.

وی تاکید کرد: امسال به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از مردم درخواست داریم زکات فطریه خود را از طریق روش‌ الکترونیکی و غیر حضوری پرداخت کنند.

ترکمانه ادامه داد: مردم شهرهای مختلف استان می‌توانند از طریق کد دستوری #۸۸۷۷* یا تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷ و همچنین برنامه تلفن همراه «سکه» و «بله» فطریه خود را پرداخت کنند.

مردم همدان می توانند فطریه عام، سادات و کفّاره عمد و غیر عمد خود را با استفاده از روش‌هایی که در جدول زیر توضیح داده شده است، به صورت غیر حضوری پرداخت کنند.

ترکمانه افزود: موسسه‌های خیریه که دارای مجوز هستند، اجازه دارند فقط در محل ساختمان موسسه اقدام به جمع آوری زکات فطره کنند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش پلیس فتا، برخی از افراد سودجو اقدام به پخش شماره حساب و کارت جعلی در فضای مجازی کرده‌اند که در صورت بازنشر و پخش در صفحه‌ها و کانال های مجازی با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد امداد امام خمینی(ره) همدان اضافه کرد: لیست افراد نیازمند تهیه شده و مردم می‌توانند تا مدت سه روز زکات خود را برای واریز به حساب نیازمندان پرداخت کنند.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ۵۱ هزار و ۲۴۵ خانواده نیازمند شامل ۱۰۲ هزار نفر به صورت مستمر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات دریافت می‌کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن