Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی متقاضیان بیمه بیکاری شماره حساب بدهند

متقاضیان بیمه بیکاری شماره حساب بدهند

کارگران و متقاضیان بیمه بیکاری آسیب‌دیده از کرونا که پیامک وزارت کار را دریافت کرده‌اند، ظرف ۲۴ ساعت از دریافت پیامک باید شماره حسابی برای واریز مبلغ بیمه بیکاری اعلام کنند.

به گزارش "همدان نیوز"، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تمامی مقرری ‌بگیرانی که در اسفند سال ۱۳۹۸ شغل خود را از دست داده و بیکار شده اند، ظرف ۲۴ ساعت پیامک درخواست شماره حساب برای واریز بیمه بیکاری را دریافت خواهند کرد.

بر این اساس متقاضیان باید پس از دریافت پیامک با مراجعه به سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری به نشانی  https://bimebikari.mcls.gov.ir/  در اسرع وقت و حداکثر ۱۲ ساعت، نسبت به درج شماره حساب بانکی خود در یکی از بانکهای تعیین شده در سامانه اقدام کنند.

در این اطلاعیه تاکید شده مسئولیت اعلام صحت و سقم شماره حساب و انطباق آن با کد ملی برعهده فرد متقاضی است.

این اطلاعیه درخصوص متقاضیان بیکار شده در اسفند سال ۹۸ است اما فهرست افرادی هم که تاریخ بیکاری آنها در فروردین ‌ماه سال ۹۹ بوده توسط سازمان تامین اجتماعی احصاء و آمارگیری شده و در آینده‌ نزدیک برای این افراد نیز پیامکی مشابه ارسال خواهد شد.

پیش از این مسعود بابایی مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار از ثبت درخواست بیش از ۸۲۲ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری و تایید و پذیرش درخواست بیش از ۶۹۰ هزار مشمول دریافت بیمه بیکاری خبر داده بود.

ارسال پیامک مشمول یا عدم مشمول به متقاضیان فروردین ماه

به گفته وی، مشخصات کامل مشمولین بیمه بیکاری که تا پایان ۹۹.۱.۳۱ در سامانه ثبت نام کرده‌اند، پس از بررسی توسط سازمان تامین اجتماعی به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال و از طریق آنها به ادارات کل تامین اجتماعی استان ارسال می شود و برای مشمولین و غیرمشمولین که تا پایان ۹۹.۱.۳۱ ثبت نام کرده‌اند، پیامکی مبنی بر مشمول یا عدم مشمول بودن ارسال خواهد شد.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار همچنین تصمیم گیری در خصوص متقاضیان بیکار شده در اردیبهشت ماه را منوط به تشکیل کارگروهی مرکب از نمایندگان وزارت کار، سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور و سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده است.

۶ بانکی که متقاضیان باید در یکی از آنها حساب داشته باشند

برابر اعلام اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار، متقاضیانی که پیامک درخواست شماره حساب را دریافت کرده اند و در یکی از ۶ بانک سپه، رفاه، ملی، ملت، صادرات و تجارت حساب دارند باید به سامانه بیمه بیکاری مراجعه و شماره حساب را ثبت کنند.

هفته های گذشته علیرغم پیش‌بینی تسهیلات حمایتی و بیمه بیکاری برای کارگاه‌ها و کارگران آسیب دیده از کرونا، انتقادهایی نسبت به عدم پرداخت تسهیلات و تاخیر در واریز بیمه بیکاری به کارگرانی که به دلیل تعطیلی کارگاهها خانه نشین شده اند، صورت گرفته بود که خوشبختانه سازمان برنامه و بودجه، اختصاص ۱۲۸۶ میلیارد تومان اعتبار از محل بخشی از منابع یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی بابت تامین هزینه های مدیریت تبعات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا به صندوق بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی را در روزهای اخیر ابلاغ کرد.

پرداخت مقرری بیمه بیکاری ایام کرونا تنها به کسانی صورت می گیرد که مشمول قانون کار و قانون بیمه بیکاری و تابع قانون تامین اجتماعی باشند.

اعلام شماره حساب کمتر از ۱۲ ساعت، احتمال واریز تا عید فطر

با توجه به اطلاعیه وزارت کار، افرادی که مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری کرونا شده و پیامک وزارت کار برای درخواست شماره حساب واریز بیمه بیکاری به دست آنها رسیده باید در سریع ترین زمان ممکن و حداکثر ۱۲ ساعت به سامانه بیمه بیکاری مراجعه و شماره حساب بانکی خود را اعلام کنند.

پیش بینی می شود در صورت اعلام به موقع و ثبت شماره حساب تاییدشدگان نهایی متقاضی بیمه بیکاری، حداکثر تا عید فطر مبلغ بیمه بیکاری به حساب مشمولان واریز شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن