Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی تولید روزانه بیش از ۱۳۰ هزار ماسک در همدان

تولید روزانه بیش از ۱۳۰ هزار ماسک در همدان

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان همدان گفت: روزانه بیش از ۱۳۰ هزار ماسک سه لایه بهداشتی در همدان توزیع و به بازار مصرف عرضه می شود.

به گزارش "همدان نیوز"، حمیدرضا متین با اعلام اینکه تولید ماسک در همدان در چند رور آینده به بیش از ۱۵۰ هزار ماسک در روز خواهد رسید، افزود: بازار استان هیچ کمبودی در خصوص ماسک بهداشتی ندارد و در طی روزهای آینده می توانیم این میزان ماسک تولیدی را به خارج از استان نیز عرضه کنیم.

وی در خصوص کمبود الکل و مواد ضدعفونی کننده نیز گفت: در طی یک هفته گذشته بیش از ۳۸ هزار لیتر الکل خالص جهت نیازهای بیمارستانی تحویل دانشگاه علوم پزشکی همدان داده ایم و در این خصوص هیچ کمبودی در مراکز درمانی نداریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه هدف اصلی ما تامین اقلام مورد نیاز بیمارستانهاست، خاطرنشان کرد: در استان ماهانه بیش از ۳۰ هزار لیتر الکل خالص تولید و تحویل بهداشت و درمان می شود.

وی با اعلام اینکه مقداری از الکل تحویلی توسط دانشگاه به ژل و یا محلول ضدعفونی کننده تبدیل می شود، تصریح کرد: ما و تولیدکنندگان با تمام توان آماده پشتیبانی و رفع نیازهای بهداشتی شبکه درمانی استان هستیم.

مهندس متین در ادامه با اشاره به تعطیلی بیش از ۵۳ هزار واحد صنفی غیرضرور در استان گفت: امروز تنها در همدان ۶۱ واحد متخلف که اقدام به بازگشایی محل کسب خود کرده بودند توسط بازرسان سازمان پلمب شد.

وی از تمامی صنوف مرتبط درخواست کرد، به هشدارهای ستاد ملی مقابله با کرونا توجه کرده و از فعالیت های صنفی خود پرهیز کنند.

رئیس سازمان صمت با تاکید براینکه بیش از ۱۳ هزار صنف، از قبیل داروخانه ها، فروشندگان لوازم بهداشتی، نانوایی ها، سوپرمارکت ها و قصابی ها، فعال بوده و به مردم خدمات ارائه می دهند، افزود: از امروز با دستور رئیس جمهور، مکانیکی ها و مشاغل مرتبط با آن نیز مجوز فعالیت دارند.

مهندس متین با اشاره به اینکه هیچ کمبودی در خصوص نیازها و اقلام خوراکی مردم نداریم، تاکید کرد: در تمامی انبارهای فروشگاهی، ذخیره کامل اقلام برای تامین نیاز بازار انجام شده و از مردم درخواست می کنیم هیچ نگرانی در این مورد نداشته باشند.

وی با اعلام اینکه هدف مشترک مردم و مسئولان، پیشگیری و کنترل این ویروس خطرناک است، اظهار داشت: از مردم فهیم استان خواهش می کنیم با رعایت اصول اولیه بهداشتی، نسبت به قطع زنجیره انتقال این ویروس کمک کرده، از ترددهای غیرضرور در سطح شهر و خارج از آن، خوداری کنند تا بزودی شاهد ریشه کنی این بیماری در جامعه باشیم./خبرآنلاین

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن