Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی نرخ میوه و تره‌بار روزانه تعیین می‌شود

نرخ میوه و تره‌بار روزانه تعیین می‌شود

رییس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار همدان گفت: نرخ میوه و تره بار روزانه و بر اساس حجم ورود بار به میدان فروش تعیین می شود.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدرضا كریمی با بیان اینكه میوه قیمت مصوب ندارد افزود: عوامل متعددی در تعیین قیمت میوه تاثیر دارد كه مهمترین آنها میزان عرضه و تقاضا از جمله میزان بار ورودی كالا به میدان میوه و تره بار است.

وی اضافه كرد: قیمت میوه هر روز صبح پس از ورود كامیون های حامل بار به داخل میدان میوه و تره بار و بر اساس تجربه بارفروشان تعیین می شود.
رییس اتحادیه بارفروشان همدان اظهار داشت: عوامل دیگری نظیر سرمازدگی و از بین رفتن سر درختی ها هنگام بارش تگرگ نیز در كمبود و افزایش قیمت میوه تاثیر دارد.
كریمی افزود: علت افزایش قیمت انار در سال جاری سرما زدگی این محصول و كاهش برداشت آن تا 50 درصد بود اما قیمت موز به علت نوسان نرخ دلار افزایش یافت.
وی اضافه كرد: تورم همانگونه كه بر روی افزایش قیمت تمامی كالا، محصولات و خدمات تاثیر گذاشت موجب نوسان قیمت میوه ها نیز شده است.
رییس اتحادیه بارفروشان همدان ادامه داد: به منظور پیشگیری از گرانفروشی توسط خرده فروشان در خارج از میدان میوه و تره بار، قیمت های تعیین شده برای انواع میوه و صیفی روزانه در اختیار معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار می گیرد.
كریمی گفت: قیمت یكسری از میوه های خارجی نظیر موزه در همدان تعیین نمی شود بلكه با هماهنگی تهران قیمت آن مشخص می شود.
رییس اتحادیه بارفروشان همدان علت گران شدن میوه در روزهای تعطیل را كاهش حجم ورودی بار و بالا رفتن میزان تقاضا توسط مردم عنوان کرد./ ایرنا                      

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن