Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی کارگران تا ۲۰ اسفند عیدی نمی‌گیرند

کارگران تا ۲۰ اسفند عیدی نمی‌گیرند

رئیس خانه کارگر همدان، پرداخت عیدی و دستمزد کارگران را از کارفرمایان، تا مدت ۲۰ اسفندماه را خواستار شد.

به گزارش "همدان نیوز"، چنگیز اصلانی بیان کرد: عیدی امسال کارگرانی که حقوق پایه آنها بر مبنای حداقل دستمزد مصوب سال ۹۸ است، سه میلیون و ۳۳ هزار و ۷۶۵ تومان است.
وی در خصوص کارگرانی که حقوق پایه آنها بیش از حداقل دستمزد است، افزود: دو برابر حقوق پایه باید محاسبه و پرداخت شود، به شرطی که از ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۶۴۶ تومان تجاوز نکند.
وی همچنین با اشاره به کارگرانی که، ۵ ماه در سال کار می‌کنند، توضیح داد: حداقل دستمزد آنان را تقسیم بر یک سال (۳۶۵روز) می‌کنند و به صورت روزانه به این دسته از کارگران تعلق می‌گیرد.
وی با تأکید بر این نکته تمام کارگران عیدی خود را دریافت ‌می‌کنند، اظهار کرد: عیدی و دستمزد کارگران هر سال براساس میزان افزایش و رشد تورم در سال قبل، مطابق با ماده ۴۱ قانون کار تعیین می‌شود.
وی بیان کرد: شورای عالی کار موظف بر برگزاری جلسه با حضور، دولت، کارفرمایان و نماینده کارگران در خصوص تعیین میزان دستمزد است.
وی با تأکید بر این نکته که باید از آمارهای واقعی به جای آمارهای سیاسی استفاده شود، عنوان کرد: باید حداقل دستمزد به میزانی باشد که حداقل کفاف خانواده‌ای ۴ نفره را بدهد.
وی با ذکر اینکه، حداقل دستمزد پایه، ۱ میلیون و ۵۱۸ هزار تومان است، اعلام کرد: امیداواریم برای سال آینده، شورای عالی کار حداقل دستمزد پایه را کمتر از ۴ میلیون تومان را تعیین نکند که در این صورت خارج از انصاف است.
اصلانی با بیان اینکه ، کدام یک از مسئولان و مدیران می‌توانند با این حداقل حقوق زندگی کنند، گفت: دولت در این ۴۰ سال متأسفانه، دستمزد واقعی نیروی کار را به کارگران پرداخت نکرده است./ همدان آنلاین

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن