Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی انجام اقدامات گسترده در ایمن‌سازی جاده‌های همدان

انجام اقدامات گسترده در ایمن‌سازی جاده‌های همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: فرهنگ سازی و آموزش همگانی، راهبردی مهم و تأثیرگذار در کاهش تصادفات محسوب می شود.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، مصطفی پناهنده در نشست کمیسیون استانی ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان با تأکید بر اینکه بايد با بررسي همه جوانب و دسترسي به اطلاعات درست از شرايط موجود در جهت افزايش ايمني محورها گام برداريم، بیان داشت: همه بايد با برنامه ريزي مناسب و دقيق گامي به سوي ارتقاء‌ و اعتلاي فرهنگ ايمني و به دنبال آن، كاهش سوانح رانندگي برداريم.
وی با تاکید بر نقش اقدامات ایمنی سازی در کاهش تصادفات رانندگی افزود: فعالیت های گسترده ای در زمینه ایمن سازی در محورهای ارتباطی استان در دست انجام است.
پناهنده، خواستار بسیج همگانی به منظور کاهش تصادفات و تلفات جاده ای از سوی تمامی گروه های جامعه و مسئولان امر شد و تصریح کرد: هر یک از ما باید در جهت ارتقاء فرهنگ ترافیک و رعایت قوانین و مقررات بکوشیم.
مدیرکل راهداری استان همدان در ادامه با اشاره به استقرار استان همدان به عنوان کریدور عبور زائران اربعین حسینی و حجم تردد در این ایام ادامه داد: ضمن توجه بیشتر مسئولان به استان و تخصیص اعتبارات لازم، از هم اکنون باید نسبت به ترسیم نقشه راه برای کاهش تصادفات سال آینده در این ایام اقدامات پیشگیرانه انجام شود.
مشاور معاون حمل و نقل در کمیسیون ایمنی و سوانح رانندگی سازمان راهداری نیز در این نشست با بیان اینکه تصادفات رانندگي، خسارت هاي زيادي را به خانواده ها و جامعه وارد مي كنند و بايد راهكارهاي موثري براي جلوگيري از آنها انديشيده شود، گفت: اقداماتی کم هزینه اما موثر می تواند کاهش آمار تصادفات و به طبع آن متوفیات جاده ای را به دنبال داشته باشد.
مخبر افزود: البته بررسی کارشناسی عوامل موثر ایجاد تصادفات در سال های گذشته و برنامه ریزی کارشناسانه نقش بسزایی در رسیدن به نقطه مطلوب و کاهش آمار سوانح جاده ای ایفا خواهد کرد.
محمودرضا عراقی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هم، فرهنگ سازی را راه حل مناسب برای کاهش تصادفات منجر به فوت بیان کرد و با قدردانی از تلاش دستگاه های خدماتی در جاده ها خواستار تلاش و برنامه ریزی بیشتر در این زمینه شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن