Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی ایجاد باغ ایستاده انگور در ۶۰۰ هکتار از باغ‌های همدان

ایجاد باغ ایستاده انگور در ۶۰۰ هکتار از باغ‌های همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از اجرای طرح فراز در ۶۰۰ هکتار از باغ‌های انگور استان همدان تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، منصور رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: انگور با سطح زیر کشت ۲۲ هزارهکتار اولین محصول باغی استان همدان است و سالیانه بیش از ۴۰۰ هزار تن انواع انگور در سطح باغات استان تولید می شود.

او افزود: حدود ۱۵۰ هزار تن آن برای تولید ۴۰ هزار تن کشمش استفاده می‌شود و بقیه به صورت تازه خوری و جهت تولید آبغوره مصرف می شود.
منصور رضوانی جلال عنوان کرد: شهرستان ملایر حدود ۵۰ درصد سطح زیر کشت، ۶۰ در صد تولید انگور و کل تولید کشمش استان را به خود اختصاص داده است.
او ادامه داد: بزرگترین مشکل باغات انگور استان سیستم کشت سنتی است که موجب افزایش هزینه تولید و کاهش کیفیت محصول و توسعه‌ی آفات و بیماری‌ها می‌گردد، از همین رو جهاد کشاورزی استان همدان در پی این بوده است که با اجرای طرح‌های نوین باغ داری میزان بهره وری در تاکستان‌های استان را افزایش دهد، بر همین اساس اولویت اول استان در باغات انگور تغییر سیستم کاشت از جوی و پشته به باغات ایستاده (فراز) است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: در همین راستا تا سال ۱۳۹۰ حدود ۲۵ هکتار باغ ایستاده در شهرستان ملایر ایجاد شده است که با توجه به نتایج مثبت آن، اجرای این طرح برای ۶۰۰ هکتار از باغ‌های استان تا سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی گشته است.
رضوانی جلال افزود: در جهت حمایت از باغداران استان و پیش برد این طرح، اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی نیز به آن تخصیص یافته است و باغداران متقاضی اجرای طرح فراز می‌توانند از این اعتبارات و تسهیلات بانکی استفاده نمایند.
او اضافه کرد: در همین راستا تا انتهای آذر، پرونده ۲۲۴ هکتار از متقاضیان اجرای طرح فراز، تکمیل و جهت دریافت تسهیلات بانکی معرفی شده اند./باشگاه خبرنگاران جوان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن