Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی نصب ۲۳ سامانه نظارت تصویری در جاده‌های همدان

نصب ۲۳ سامانه نظارت تصویری در جاده‌های همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: تعداد دوربین های نظارت تصویری در محورهای تفریحی گردشگری استان همدان به سه دوربین رسید.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، مصطفی پناهنده با اشاره به اینکه این دوربین در محورگنجنامه به تاریک دره با اعتبار یکصد میلیون تومان نصب و راه اندازی شده است، افزود: دوربین های نظارت تصویری به منظور نظارت بر تردد، كنترل ترافيك جاده و نيز امنيت راه‌هاي برون‌شهري ایجاد می شود و اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با تجهيز برخي از محورهاي استان به سيستم‌هاي هوشمند تصويري، توانسته گامي مؤثر در اين خصوص بردارد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 23 سامانه نظارت تصویری در جاده های استان فعال است، افزود: نصب دوربين هاي نظارتي در محورهاي ورودي- خروجي و محورهاي پرتردد، در كنترل ترافيك از راه دور و كاهش تصادفات جاده‌اي تأثير بسزايي داشته است.

پناهنده، افزایش ایمنی و روان‌سازی ترافیک جاده‌ای را از اولویت برنامه‌های این اداره کل برشمرد و ادامه داد: اين مركز در نظر دارد محورهاي بيشتري در استان را به اين سامانه هوشمند تجهيز کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با اشاره به اینکه افزایش ایمنی و روان‌سازی ترافیک جاده‌ای از اولویت برنامه‌های این اداره است، افزود: از آنجا که پیشگیری بهتر از درمان است، استفاده از این فناوری می‌تواند به شکل موثر در کاهش تصادفات، پیشگیری از بروز ترافیک و در نهایت افزایش ایمنی موثر باشد.

این مسئول در ادامه از بروزرسانی نرم افزار گوشی همراه سامانه جامع اطلاع رسانی 141 خبر داد و ابراز داشت: کاربران می توانند با نصب این نرم افزار در گوشی تلفن همراه، اطلاعاتی همچون نمایش نقشه ترافیک راه ها به تفکیک استان، نمایش دوربین های نظارتی، دستگاه های تردد شمار، شرایط جوی، تصادفات، کارگاه ها و انسداد جاده ای و نمایش آخرین تصاویر یک دوربین نظارتی خاص در مبدا مقصد انتخابی با قابلیت بزرگنمایی برخوردار شوند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن