Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی بازار فرش همدان در جمع بازارهای برتر

بازار فرش همدان در جمع بازارهای برتر

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: همدان یکی از ده استان برتر کشور در تولید فرش به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، فرشته دست‌پاک در آیین افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف همدان، اظهار داشت: همدان از ۱۰ استان برتر در تولید و صادرات فرش دستباف است و ۴۰ هزار نفر در این استان در بخش فرش فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه تولید کنندگان فرش در این جنگ اقتصادی، حضور خود را در عرصه اقتصاد ادامه دادند، یادآور شد: فرش به قدری قدرت زایندگی دارد که هرگاه اقدام به تصمیم گیری در خصوص برگزاری نمایشگاه فرش در کشور کنیم هم بافندگان و هم مردم از آن استقبال می‌کنند.
دست‌پاک با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از تولیدات فرش به مصرف داخلی می‌رسد که نشان‌دهنده علاقه مردم به فرش دستباف است.
وی همچنین تصریح کرد: در جلسه با سفیر ایران در چین مقرر شد که مراوداتی به عمل آید تا مردم این کشور در تزیین منازل خود از قرش دستباف استفاده کنند و سفیر ایران در چین خود را به عنوان سفیر فرش ایران در این کشور معرفی کرد.
وی ادامه داد: ۲۲ سفیر علاقمند به این هستند که نمایشگاه های فرش دائمی دستباف در کشورهاب محل فعالیت خود برگزار کنند.
رئیس مرکز ملی فرش ایران ابراز امیدواری کرد که شرایطی فراهم شود تا فرش همدان از لحاظ کیفی و کمی رشد کند چراکه یکی از بازارهای خوب دنیا بازار فرش همدان است.
وی در ادامه یادآور شد: با توجه به تحریم‌های اقتصادی، ۳۰ درصد از صادرات فرش دستباف ایرانی به آمریکا از دست رفت اما امیدواریم بتوانیم ۱۵ کشور هدف و در بازارهای جهانی، تولیدات تک‌تک تولیدکنندگان فرش دستباف را عرضه کنیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن