Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی پرداخت بیش از 108 میلیارد تومان غرامت به کشاورزان همدان

پرداخت بیش از 108 میلیارد تومان غرامت به کشاورزان همدان

رییس مدیریت بحران و مخاطرات سازمان جهادکشاورزی همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰۸ میلیارد و ۵۴۸ میلیون تومان غرامت سیل به خسارت دیدگان بخش کشاورزی این استان در قالب کمک بلاعوض و تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، احد ظفری افزود: از این مبلغ تاکنون کمک‌های بلاعوض به ۱۱ هزار و ۷۳۴ نفر به مبلغ ۴۴ میلیارد و ۴۶۹ میلیون تومان به کشاورزان همدانی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین تسهیلات ارزان قیمت به هشت هزار و ۲۸۷ نفر به مبلغ ۶۴ میلیارد و ۷۹ میلیون تومان پرداخت شد.

رییس مدیریت بحران و مخاطرات سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه خسارت ناشی از سیل در بخش کشاورزی استان همدان ۸۳۴ میلیارد تومان ارزیابی شد افزود: در این راستا ۱۶۴ میلیارد تومان ابلاغ شده که ۸۲ میلیارد تومان در مرحله اول ابلاغ شده است.

ظفری افزود: همچنین تسهیلات ارزان قیمت حدود  ۱۰۲ میلیارد تومان بوده که ۶۴ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

رییس مدیریت بحران و مخاطرات سازمان جهادکشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: در سیل فروردین ماه سال جاری ۲۰ هزار و ۴۵۵ هکتار از اراضی دیم، ۳۰ هزار و ۶۴۱ هکتار از اراضی آبی و پنج هزار و ۲۴۰ هکتار از باغ ها خسارت دیدند.

ظفری ادامه داد: همچنین در این سیل ۹۳۰ کلونی زنبور عسل، ۳۵۰ تن ماهی سردآبی، ۲۳ هزار و ۱۴۶ قطعه مرغداری صنعتی، ۶۷۳ رشته قنات، ۲۷ دستگاه ماشین آلات کشاورزی و ۹۹۰ کیلومتر جاده بین مزارع خسارت وارد شد.

وی یادآور شد: میزان بارندگی فروردین ماه در  استان همدان ۵۰۶ میلیمتر گزارش شده بود که ۵۵ رأس دام سنگین و ۲ هزار و ۷۳۷ دامداری روستایی بر اثر سیل خسارت دیدند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن