Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی نظارت بر مجتمع‌های بین راهی همدان تشدید می‌شود

نظارت بر مجتمع‌های بین راهی همدان تشدید می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با اشاره به آماده باش مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی استان بر تشدید نظارت بر این مجتمع ها در ایام اربعین تأکید کرد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، مصطفی پناهنده در نشست هماهنگی و نحوه خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی و در جمع مجتمع داران و مدیران و کارشناسان مرتبط استان به فعالیت 30 مجتمع خدماتی رفاهی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به نزدیکی به ایام اربعین حسینی، نظارت بر اماکن خدماتی و مجتمع‌های خدمات رفاهی در استان در قالب طرح ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی تشدید می‌شود.

وی با اشاره به همکاری دستگاه‌های متولی در اجرای این طرح، افزود: به منظور جلب همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی در اجرای هرچه مطلوب این طرح و ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی، کمیته ویژه نظارت تشکیل شده است و این کمیته به شکل دوره‌ای، سرزده و مستمر از مجتمع‌های خدمات رفاهی بازدید می کنند.

پناهنده بر ارائه خدماتی در حد حرمت زائران به ویژه افزایش فضای نمازخانه، سرویس بهداشتی و همچنین سایر امکانات رفاهی برای زائران تأکید کرد و گفت: حضور مدیران مجتمع های خدماتی رفاهی در ایام اربعین امری ضروری است که باید نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به رعایت اولویت‌های اساسی در مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی استان همدان یادآور شد: مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی در استان باید نسبت به رعایت موارد بهداشتی، نظافت نمازخانه‌ها و سرویس بهداشتی‌ها در ایام اربعین اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرکل راهداری استان همدان همچنین با اشاره به فعالیت 8 هزار دستگاه ناوگان اتوبوسی فعال کشور در این ایام از هم استانی ها خواست به دلیل اختصاص ناوگان اتوبوسی به امر بازگشت زائران به مقاصد از سفرهای غیرضروری خود بپرهیزند و در ایام 24 مهر تا 3 آبان برنامه سفر با ناوگان عمومی نداشته باشند.

مسئول ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استانداری همدان هم، تشکیل 4 هیأت بازرسی در قالب تیم 8 نفر به منظور بازرسی از نحوه ارائه خدمات به زائران اربعین را از جمله اقدامات برشمرد و افزود: یکی از دستگاه های قوی که همیشه پای کار بوده و قوی عمل کرده اند، همین مجتمع های خدماتی رفاهی هستند و خوشبختانه به لحاظ ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در کشور جایگاه مطلوبی داریم و این باعث افتخار است که با میزبانی از زائران، پرچم خادمی امام حسین(ع) در این استان علم شده است.

حمیدرضا صائمین بر حضور تمام وقت مدیران مجتمع ها در ایام اربعین تأکید کرد و ابراز داشت: تجهیز و افزایش فضای نمازخانه ها، تأمین آب در تانکرهای سیار در صورت ضرورت برای سرویس های بهداشتی، نظافت و بهداشت محیط مجتمع ها، بهداشت مواد غذایی، الزام داشتن کارت های بهداشتی، تعیین نرخ نامه رستوران ها و اقلام توزیعی و پخش اذان از بلندگو در سه نوبت از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی مجتمع های خدماتی رفاهی را پیشانی استان برشمرد و تأکید کرد: نحوه برخورد با زائران اباعبدئالله الحسین(ع) باید مناسب و در شأن آنان باشد.

در ادامه این نشست سایر مسئولان اجرایی، نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند و در ادامه نیز مدیران مجتمع های خدماتی رفاهی استان نیز به بیان دغدغه ها و همچنین نیازهای مجتمع های خود پرداختند و ضمن اعلام آمادگی برای پذیرایی از زائران حسینی، از مردم خواستند نظافت و بهداشت جاده ها و همچنین مجتمع های خدماتی رفاهی را رعایت کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن