Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی نهاوند پربارش‌ترین منطقه استان/ بارندگی در همدان 56 درصد افزایش یافت

نهاوند پربارش‌ترین منطقه استان/ بارندگی در همدان 56 درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت: پرونده بارش‌های استان همدان در سال آبی 98-97 با بارش 607 میلیمتری بسته شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان، منصور ستوده اظهار داشت: سال آبی 98-97، 607 میلیمتر برف و باران در همدان بارید.

وی با اشاره به اینکه بارش استان در مدت مشابه سال گذشته 389 میلی‌متر و متوسط بلندمدت 345 میلی‌متر بوده است افزود: بارش‌های امسال نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته 56 درصد و در مقایسه با متوسط بلندمدت 76 درصد افزایش داشته است.

ستوده بیان کرد: در محدوده مطالعاتی همدان ـ بهار ایستگاه سد اکباتان 601 میلی‌متر بارندگی رخ داده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 424 میلی‌متر بوده است که 42 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی میزان بارندگی در ایستگاه وسج محدوده مطالعاتی نهاوند در سال گذشته را 413 میلی‌متر اعلام کرد و گفت: امسال در این ایستگاه 709 میلی‌متر بارندگی گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 72 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان بیان کرد: بییشترین بارش سال آبی 98-97 مربوط به ایستگاه وراینه محدوده مطالعاتی نهاوند 881 میلی‌متر بوده که نسبت به بارش 548  میلی‌متر در مدت مشابه سال گذشته 61 درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به اینکه در ایستگاه آق کهریز همدان-بهار 489 میلیمتر بارندگی رخ داده است افزود: میزان بارندگی سال گذشته در این ایستگاه 373 میلی‌متر بوده که مقایسه این دو عدد افزایش 31 درصدی بارندگی در این منطقه را نشان می‌دهد.

ستوده با اعلام اینکه ایستگاه قهاوند در محدوده مطالعاتی رزن ـ قهاوند 487 میلی‌متر بارندگی داشته است گفت: میزان بارندگی ثبت شده در این ایستگاه در مدت مشابه سال گذشته 325 میلی‌متر بوده که مقایسه آنها خبر از افزایش 50 درصدی دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در ایستگاه خمیگان محدوده مطالعاتی رزن-قهاوند 465 میلی‌متر بارندگی داشتیم تصریح کرد: میزان بارندگی امسال در این ایستگاه برابر 313 میلی‌متر بوده که نشاندهنده افزایش 52 درصدی بارندگی منطقه دارد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن